رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442135

بورس‌های جهانی سبزپوش شدند

ساعت24 - با افزایش مجدد امیدواری‌ها نسبت به حل و فصل جنگ تجاری، بورس‌های جهانی سبز پوش شدند.

به گزارش آسوشیتد پرس، پس از آن که تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا در روزهای اخیر سبب ریزش شدید بورس‌های سراسر جهان شد، انتشار اخباری از احتمال دیدار دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا و شیء جین پینگ- رئیس جمهور چین در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ باعث شد تا امیدها به حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تجاری طرفین بار دیگر تقویت شود.

در معاملات روز چهارشنبه بورس‌های جهانی، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با افزایشی ۰.۸ درصدی به ۲۸۳۴.۴۱ واحد رسید و دیگر شاخص مهم بورس وال استریت یعنی "داو جونز" با رشد مشابه ۰.۸ درصدی تا سطح ۲۵ هزار و ۵۳۲.۰۵ واحد بالا آمد. شاخص "نزدک کامپوزیت" با جهش ۱.۱ درصدی در سطح ۷۷۳۴.۴۹ واحد بسته شد.

اگر چه شاخص‌ها هنوز پایین‌تر از سطح هفته گذشته خود هستند اما این اتفاق می‌تواند منجر به تغییر مسیر آنها شود. مارک هکت، کارشناس سرمایه‌گذاری در مؤسسه "نیشن واید اینوستمنت منیجمنت" گفت: اخبار زیادی برای تداوم مسیر صعودی نداریم، اما به دنبال مسیری برای پیشروی بیشتر هستیم.

اگر اختلافات تجاری آمریکا و چین بیشتر شود و یا بیش از زمان انتظار به طول بیانجامد، می‌تواند باعث کاهش اطمینان فعالان تجاری و خانوارها شود که این مساله به نوبه خود می‌تواند رشد اقتصادی و سودآوری شرکت‌ها را کاهش دهد.

در بین بورس‌های اروپایی، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس بیش از ۱.۵ درصد و شاخص "دکس" بورس فرانکفورت ۱ درصد افزایش یافتند. شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن نیز با وجود فضای نامطمئن و اختلافات داخلی بر سر مساله چگونگی خروج از اتحادیه اروپا با افزایشی ۱.۱ درصدی به کار خود خاتمه داد.

بورس‌های آسیایی نیز از روند صعودی عقب نماندند به گونه‌ای که شاخص "کسپی" سئول ۰.۱ درصد افزایش یافت. شاخص‌ها در استرالیا و سنگاپور نیز صعودی بودند اما شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۵ درصد و شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ۰.۶ درصد کاهش یافتند.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۷۴ سنت افزایش و نفت خام برنت با ۱.۰۱ دلار افزایش به ترتیب به ۶۱.۷۸ و ۷۱.۲۴ دلار رسیدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها