رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442186

نرخ بیکاری انگلیس در پایین ترین سطح ۴۵ سال اخیر

ساعت24 - با تداوم بهبود بازار کار انگلیس، نرخ بیکاری در دومین اقتصاد بزرگ اروپا به پایین ترین سطح از سال ۱۹۷۴ رسید.

به گزارش فایننشیال تایمز، اگر چه هنوز نشانه‌هایی از باقی ماندن اقتصاد انگلیس در محدوده رشد ضعیف وجود دارد اما نرخ بیکاری این کشور تا پایان ماه آوریل با ۰.۱ درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۳.۸ درصد رسید که در ۴۵ سال اخیر بی سابقه است. آن طور که مرکز آمار این کشور اعلام کرده است نرخ اشتغال این کشور به لطف اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر دیگر در سه ماهه نخست امسال از ۷۶.۱ درصد گذشته است.

استفان کلارک، کارشناس مسائل اقتصادی در مؤسسه "فاندیشن رزولوشن" گفت: بازار کار انگلیس نسبت به افزایش تنش‌های اقتصادی در این کشور بی اعتنا بوده است. آن چه از داده‌های مرکز آمار استنباط می‌کنیم این است که نرخ بیکاری زنان به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۷۱ رسیده است بدون آن که در سطح دستمزدها تغییری ایجاد شود.

در سه ماهه نخست امسال ۲.۴ میلیون نفر از اتباع کشورهای اروپایی مختلف در انگلیس مشغول به کار بوده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ تغییر چندانی نداشته است و این بدان معناست که باوجود مساله برگزیت و احتمال ترک اتحادیه اروپا توسط این کشور، بسیاری از اتباع خارجی تمایلی به ترک انگلیس و یا بازگشت به کشور خود را ندارند.

جیمز اسمیت، کارشناس بانک "آی ان جی" با اشاره به کاهش ۵۵ هزار نفری شمار افراد خود اشتغال هشدار داده است که تداوم این روند می‌تواند به بحرانی شدن بازار کار منجر شود.

در طول این مدت متوسط افزایش سطح دستمزدها ۳.۲ درصد تا ۳.۵ درصد بوده است که اگر چه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش خوبی است اما هنوز با سطوح ثبت شده در زمان پیش از بحران مالی سال ۲۰۰۹ فاصله دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها