رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442305

فروش لوازم‌آرایش، راهکار رفع درآمد کم داروخانه‌ها!

ساعت24 - با نگاهی گذرا به داروخانه‌های سطح شهر می‌توان به این مهم دست یافت که برخی داروخانه‌ها به محلی برای فروش لوازم آرایشی تبدیل شده‌اند و دیگر رنگ‌وبوی فروش دارو از این مراکز نمی‌آید که این خود جای بسی تامل دارد.

لوازم آرایش
style="text-align:right">با نگاهی گذرا به داروخانه‌های سطح شهر می‌توان به این مهم دست یافت که برخی داروخانه‌ها به محلی برای فروش لوازم آرایشی تبدیل شده‌اند و دیگر رنگ‌وبوی فروش دارو از این مراکز نمی‌آید که این خود جای بسی تأمل دارد.

داروخانه‌ها به‌رقیب جدی لوازم آرایش‌فروش‌ها تبدیل شده‌اند و حتی در برخی از موارد با اعمال تخفیف های ویژه و یا ارائه خدمات مشاوره بازار داغ‌تری نسبت به فروشگاه‌های لوازم آرایشی دارند. علت اصلی این مهم را می‌توان در وضعیت نامناسب اقتصادی داروخانه‌ها جست‌وجو کرد.

فروش لوازم‌آرایشی، راهکار رفع درآمد کم داروخانه‌ها!

دراگ‌استورها یا داروخانه‌ها در سطح شهر بسیار است که هر یک از آنها برای داشتن ویترینی زیبا و خیره‌کننده با دیگری به رقابت می‌پردازند، به‌گونه‌ای که در نگاه اول به این داروخانه‌ها کمتر کسی متوجه این موضوع می‌شود که اینجا داروخانه است و به محض ورود به این داروخانه‌ها جذب لوازم آرایشی و ویترین لوکس آنها می‌شود و در بیشتر اوقات در کنار خرید دارو لوازم آرایشی و بهداشتی را نیز خریداری می‌کنند.

آنچه مسلم است امروزه برخی داروخانه‌ها تنها به‌واسطه فروش لوازم آرایشی سرپا هستند، چراکه در غیر این صورت از اقتصاد چندان مطلوبی بهره‌مند نیستند و شاید مجبور به تعطیلی داروخانه‌ها شوند، از این رو با ارائه خدمات مشاوره زیبایی و بهداشتی سعی در جذب هرچه بیشتر مشتری دارند، به‌گونه‌ای که عده‌ای از داروخانه‌داران می‌گویند، اگر لاین فروش لوازم آرایشی و بهداشتی نبود امروز باید داروخانه خود را تعطیل می‌کردند، چراکه از فروش دارو سودی عاید آنها نمی‌شود و تنها به‌خاطر مجوزی که دارند در کنار فروش لوازم آرایشی و بهداشتی به فروش دارو نیز مشغول هستند و البته برخی دیگر از داروخانه‌دارها نیز می‌گویند فروش بالای لوازم آرایشی تاثیر مثبتی بر فروش داروها نیز داشته است و این مهم تا حدودی توانسته مشکلات پیش روی داروخانه‌ها را مرتفع کند.

کاهش توان مالی مردم برای خرید داروهای گران‌قیمت نیز عامل دیگری برای نامناسب‌شدن شرایط اقتصادی داروخانه‌ها دارد، چراکه امروزه بسیاری از مردم دیگر نمی‌توانند هزینه پرداخت داروهای گران پوست را پرداخت کنند، از این رو داروهای موردنظر برای مدت طولانی در قفسه‌های داروخانه خاک می‌خورد که این نیز می‌تواند ضرر بسیاری را به مدیر داروخانه متحمل سازد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها