رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442501

نهادهای اطلاعاتی آمریکا مواضع دولت ترامپ درباره «تهدیدات ایران» را رد کردند

ساعت24 - چند نهاد اطلاعاتی آمریکا توجیه مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» درباره تحرکات اخیر این دولت در منطقه غرب آسیا شامل اعزام ناو و بمب‌افکن‌ها با توسل به آنچه «تهدیدات ایران» خوانده شده را رد کرده‌اند.

کاخ سفید
در ادامه مخالفت‌های داخلی در آمریکا باتشدید تنش‌آفرینی‌های این کشور با ایران در منطقه غرب آسیا، یک رسانه آمریکایی خبر داده که ارزیابی نهادهای اطلاعاتی این کشور مواضع دولت «دونالد ترامپ» را در استناد به «تهدیدات ایران» به منظور توجیه اقدامات واشنگتن در تشدید تنش‌ها با تهران در منطقه و تشدید تدابیر نظامی آمریکایی‌ها در منطقه رد کرده است.

در گزارش «دیلی بیست» با اشاره به اطلاعات محرمانه موجود درباره تحولات جاری منطقه و اقدامات ایران اذعان شده که دلیل اقدامات جدید تهران در قبال برجام و منطقه، تحرکات تهاجمی واشنگتن بوده است.

یک عضو کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «اغلب فعالیت‌هایی که ایرانی‌ها در حال انجام آنها هستند، در پاسخ به موضعگیری بسیار تهاجمی ما در این منطقه است».

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: «تندروهای دولت ترامپ در دو هفته اخیر در حال تقبیح تهدید رو به افزایش ایران هستند اما ارزیابی مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی این است که تحرکات تهاجمی ایران در پاسخ به اقداماتی بوده که خود دولت (آمریکا) به آنها دست زده است».

سه مقام مطلع آمریکایی به «دیلی بیست» خبر دادند، «ارزیابی مقام‌های چندین نهاد اطلاعاتی آمریکا این بوده که فعالیت جدید و تهدیدزایی ایران که دولت (ترامپ) در توجیه حضور نظامی خود در خلیج فارس به آنها اشاره می‌کند، در واقع پاسخی به اقدامات تهاجمی بیش از دو ماه اخیر دولت (آمریکا) است».

اظهارات مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی درباره «تهدیدات ایران» علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه غرب آسیا در حالی مطرح شده که مسئولان ایرانی اعلام کرده‌اند که تهران قصد درگیری با هیچ کسی را ندارد اما با قدرت به هر گونه تجاوز دیگران پاسخ داده و از منافع خود دفاع خواهد کرد.

علاوه بر مقام‌های چند نهاد اطلاعاتی آمریکایی، چند تن از قانونگذاران کنگره هم بر این باور هستند که اقدامات ایران، واکنشی و در پاسخ به فشارهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی شامل تلاش‌ها برای توقف صدور نفت این کشور و «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران بوده است.

«جان کرونین» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس و هم حزبی ترامپ در کنگره آمریکا معتقد است که اگر واشنگتن از اقدامات خود در زمینه «فشار حداکثری»، نفتی و تروریستی خواندن سپاه عقب بنشیند، احتمال کاسته شدن از دامنه «تهدیدات جدید ایران» وجود دارد.

پیش از این، روزنامه «وال استریت ژورنال» هم در گزارشی به نقل از «ارزیابی چندین مقام نهادهای اطلاعاتی آمریکا» بر این موضوع که «تحرکات ایران» واکنشی مستقیم به اقدامات ضد ایرانی دولت آمریکا بوده، تاکید کرده بود.

یک قانونگذار کنگره آمریکا که به اطلاعات محرمانه در خصوص «تهدیدات ایران» دسترسی پیدا کرده، به شرط عدم انتشار نامش به دیلی بیست گفت: «بدون اینکه بخواهم اطلاعات محرمانه را مطرح کنم، باید بگویم هیچ چیزی در این باره وجود ندارد که نشان بدهد ما باید بمب‌افکن‌های بی 52 ، ناوگروه و تفنگذاران دریایی‌ خودمان را به منطقه بفرستیم. مواضع ما برخاسته از داده‌های اطلاعاتی (نهادهای اطلاعاتی) نیستند».

در بخشی از گزارش این رسانه آمریکایی، یک «منبع آمریکایی» به ارزیابی اطلاعاتی نهادهای مختلف این کشور اشاره کرده و خبر داده که مقام‌های ایران معتقد هستند که آنها توان «اقدام تلافی‌جویانه» علیه دولت آمریکا از طریق اقداماتی چون هدف قرار دادن نیروهای آمریکای یدر منطقه غرب آسیا را دارند.

منبع:فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها