رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442807

هشدار نسبت به مواد مخدر ناخالص/ ترکیب جگر گاو با شیره و تریاک

ساعت24 - کارشناس درمان و حمایت‌های اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از احتمال اور دوز معتادان با مصرف مواد مخدر ناخالص خبر داد.

فروغیان با اشاره به اینکه بیشترین مواد مخدر مصرف شده در این استان از نوع شیره و تریاک است، گفت: گاهی اوقات سودجویان برای کسب سود بیشتر ناخالصی‌هایی به مواد مخدر اضافه کرده تا وزن آن سنگین‌تر شود که این امر ضررهای زیادی را برای معتادان به همراه خواهد داشت.

او افزود: مشاهده شده که برخی از سودجویان به شیره و تریاک ناخالصی‌هایی همچون سرب اضافه می‌کنند که این امر سبب ایجاد دردهای شکمی و استحاله مغز (خراب شدن مغز) می‌شود.

فروغیان ادامه داد: بیماری‌های کبدی و کلیوی از دیگر عوارض استفاده از این نوع ناخالصی در مواد مخدر شیره و تریاک است.

او با بیان اینکه در مواردی نیز مشاهده شده که سوداگران مرگ از مواد دیگری همچون جگر گاو، چای ارزان قیمت، کاکائو نیز به این مواد مخدر اضافه می‌کنند، گفت: اضافه کردن ناخالصی به ماده مخدر شیره و تریاک سبب می‌شود تا میزان نشئگی افراد معتاد کمتر شود و سودجویان برای اینکه پایداری را افزایش دهند قرص ترامادول به مواد مخدر اضافه می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: وجود ناخالصی در مواد مخدر موجب می‌شود تا میزان مصرف مواد مخدر در افراد افزایش یابد و همین امر سبب اور دوز و مسمومیت فرد می‌شود.

او خاطرنشان کرد: بسیاری از معتادان متوجه وجود ناخالصی در شیره و تریاک می‌شوند اما از آنجایی که مجبور به رساندن مواد مخدر به بدن هستند از آن استفاده می‌کنند.

او توصیه کرد: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی پیشنهاد می‌شود که افراد معتاد از شربت‌های تریاکی که در مراکز درمانی سو مصرف مواد مخدر توزیع می‌شود استفاده کنند.

کارشناس درمان و حمایت‌های اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینکه میزان بروز مسمومیت ناشی از مصرف مواد مخدر ناخالص بیشتر در معتادانی روی می‌دهد که ماده مخدر مذکور را به صورت خوراکی استفاده می‌کنند، تاکید کرد: معمولاً پادزهرهای موجود برای حل این مشکل در بیمارستان‌ها نیز کمیاب است و باید به این موضوع نیز توجه شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها