رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443051

آنکارا ۲۴۹ کارمند وزارت خارجه ترکیه را تحت تعقیب قرار داد

ساعت24 -دادستان کل پایتخت ترکیه دستور بازداشت ۲۴۹ تن از پرسنل وزارت خارجه این کشور را به اتهام ارتباط با جنبش «فتح‌الله گولن» صادر کرد.

رسانه‌های ترکیه از صدور حکم بازداشت برای ۲۴۹ عضو وزارت خارجه این کشور به اتهام ارتباط با جنبش «فتح‌الله گولن» مبلغ معارض دولت ترکیه خبر دادند. دولت ترامپ این جنبش را «تروریستی» و عامل کودتای نافرجام ۱۵ و ۱۶ جولای ۲۰۱۶ (۲۵ و ۲۶ تیر ۱۳۹۵) می‌داند.

بنا بر نوشته شبکه «ان‌تی‌وی»، طبق گزارش ان‌تی‌وی، دستور بازداشت این تعداد از پرسنل وزارت خارجه ترکیه بعد از انجام تحقیقات در خصوص بروز برخی تخلفات در روند برگزاری آزمون‌های قبلی استخدام در این وزارتخانه صورت گرفت.

تاکنون ۷۸ پرسنل مظنون وزارت خارجه ترکیه در این ارتباط بازداشت شده‌‎اند و تلاش برای دستگیری دیگر مظنونان ادامه دارد.

دولت ترکیه سازمان گولن را «تروریستی» خوانده و این سازمان را عامل اصلی کودتای ناکام تابستان سال ۱۳۹۵ معرفی کرده است. گولن از سال ۱۹۹۹ در تبعیدی خودخواسته، ساکن ایالت پنسیلوانیا است و درخواست‌های دولت ترکیه از آمریکا برای استرداد او به جایی نرسیده است.

طبق گزارش‌ رسانه‌ها، از زمان آغاز سرکوب مظنونان به عضویت در جنبش گولن در ترکیه، علیه بیش از ۷۷۰۰۰ نفر حکم حبس صادر شد و ۱۵۰۰۰۰ نفر از کارکنان سازمان‌های دولتی، ارتش و دیگر نهادها مشمول اخراج یا از کار معلق شده‌‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها