رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443096

واکنش وزیر خارجه آلمان به لفاضی ترامپ علیه ایران

ساعت 24- وزیر خارجه آلمان در واکنش به لفاضی ترامپ علیه ایران گفت: برلین در صدد رفع تنش در خاورمیانه است.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری بلغارستان، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه در دیدار با «اکاترینا زاخاریوا» (Ekaterina Zaharieva) وزیر خارجه و معاون نخست وزیر بلغارستان در صوفیه، درباره آخرین تحولات خاورمیانه به ویژه موضوع ترکیه، ایران و نیز حوزه بالکان به گفتگو پرداخت.

وزیر خارجه آلمان در واکنش به لفاضی ترامپ علیه ایران با ابراز نگرانی پیرامون تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا گفت که برلین در حال بررسی تمام گزینه‌ها به منظور یافتن یک راه حل سیاسی برای رفع تنش در خاورمیانه است.

این در حالیست که «راینر بروئل» (Rainer Breul) معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز امروز در نشست مطبوعاتی در برلین اعلام کرد: ما مخالف تشدید لفاظی هستیم. لفاظی و تهدید متقابل احتمالاً به تنش‌های بزرگ‌تری در منطقه منجر می‌شود. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا خویشتنداری نشان داده و وضعیت را ملتهب تر نکنند.

گفتنی است، ترامپ ساعاتی پیش در مصاحبه‌ای به تکرار موضع گیری خصمانه خود علیه تهران پرداخت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به تهدید اخیر ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران، در پیامی در فضای مجازی تاکید کرد: دونالد ترامپ به تحریک تیم «ب»، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزین در آن ناکام بوده‌اند.

وی در ادامه آورده است: ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده اند و متجاوزین همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌های برای نسل‌کشی، ایران را پایان نخواهد داد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن، جواب خواهد داد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها