رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443412

انتقاد دنباله‌دار اصلاح‌طلبان از ایده «پارلمان اصلاحات»/گرامیمقدم: طرح پخته‌ای نیست/دوستی:کارآیی ندارد

ساعت 24 -ایده «پارلمان اصلاحات» و جایگزین شدن آن به جای «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان» همچنان وضعیت مبهمی دارد و مشخص نیست چپ‌گرایان برای انتخابات پیش‌رو با چه سازوکاری وارد عرصه رقابت می‌شوند.

اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در خصوص تعامل حزب متبوعش با «پارلمان اصلاحات» گفت: طرح «پارلمان اصلاحات» پخته نیست و کار کارشناسی بسیار زیادی را می‌طلبد. البته نماینده حزب اعتماد ملی، آقای ابوالحسنی در جلسات شورای هماهنگی که در آن موضوع پارلمان را مطرح می‌کنند، شرکت می‌کند ولی ما فعلاً در قالب شورای عالی سیاست گذاری فعالیت می‌کنیم و موضوع انتخابات هم در همین شورا پیگیری خواهد شد.

اهم اظهارات عضو حزب اعتماد ملی را به نقل از مهر بخوانید؛

* طرح «پارلمان اصلاحات» ایرادات فراوانی دارد که از جمله آن این است که وسعت احزاب شرکت کننده در آن بسیار زیاد است و امکان برگزاری چنین جلسه‌ای و تصمیم گیری در آن بسیار دشوار خواهد بود. ایراد دیگر آن درجه بندی احزاب اصلاح طلب و میزان سهم آنها از کرسی‌های پارلمان است؛ اینکه این رتبه بندی چه معیارهایی را در نظر داشته باشد نیز یکی از مشکلات اساسی است.

* حتی در مورد اینکه ساز و کار انتخاب رئیس و هیئت رئیسه چگونه باشد نیز دچار ابهام هستیم و اساساً با توجه به اینکه ما می‌خواهیم احزاب نقش بیشتری داشته باشند، عضویت مجدد افراد حقیقی در پارلمان غلط است و کل پارلمان را زیر سوال خواهد برد.

*یک راه این است که احزاب کوچک‌تر با دیگر احزاب ادغام شوند. در کل این طرح از لحاظ مبنایی ابهامات بسیاری دارد. همین موضوع رتبه بندی احزاب در صورت انجام یا عدم انجام انتقادات بسیاری را به دنبال خود خواهد داشت. به همین دلیل رسیدن به نقطه مشترک بسیار زمان بر خواهد بود و من بعید می‌دانم که به انتخابات مجلس شورای اسلامی برسد.

*برای بررسی رویکرد حزب اعتماد ملی برای انتخابات سال ۹۸ در جلسه اخیری که داشتیم آقای حق شناس به عنوان رئیس کمیته انتخابات، گزارشی از روند اقدامات خود برای ورود حزب در انتخابات مجلس در سال ۹۸ به شورای مرکزی ارائه دادند. بنا شده تا حزب اعتماد ملی کار انتخاباتی خود را با رصد کردن حوزه‌های انتخاباتی انجام دهد و در نهایت در قالب شورای عالی سیاست گذاری فعالیت خواهیم کرد.

دوستی: عملکرد اصلاح‌طلبان مورد رضایت مردم نبوده است

اسماعیل دوستی، عضو سابق شورای شهر تهران گفت: واقعیت این است که عملکرد اصلاح طلبان در این مدت مورد رضایت مردم نبوده و تا جایی که ما اطلاع داریم مردم از عملکرد شورا، شهرداری و هم از عملکرد فراکسیون امید نگرانی‌هایی دارند اما این موضوع هم که بگوییم به طور کل اصلاح طلبان پایگاهشان را از دست داده‌اند هم مطلب درستی نیست و من معتقدم جبهه اصلاحات هنوز پایگاه خود را دارند اما اینکه بر روی افراد جبهه دیگری حساب کرده باشند، بعید به نظر نمی‌رسد.

اهم اظهارات عضو حزب اعتماد ملی را به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

* با توجه به اظهارات برخی جریان اصلاحات مبنی بر حضور مشروط اصلاح‌طلبان در انتخابات، طرح موضوع حضور مشروط در انتخابات واقعاً بی معنی بوده و این موضوع به طور کل جایگاهی ندارد زیرا وظیفه ماست که همگی در انتخابات شرکت کرده و کاندیداهای خود را نیز حمایت کنیم بنابراین در این شرایط فوق‌العاده حساس باید یک انتخابات پرشور با یک حضور پررنگ از مردم داشته باشیم و من معتقدم که این اتفاق خواهد افتاد یعنی هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان کاندیدای خود را خواهند داشت و انتخابات رقابتی هم برگزار خواهد شد و اینکه اصلاح طلبان بر روی یک فرد اصولگرا ائتلاف کنند را نمی‌شود فعلاً رد کرد زیرا این موضوع هم محتمل است.

*به نظر من موضوع پارلمان اصلاحات به انتخابات آینده نخواهد رسید البته منظور من انتخابات مجلس است ناگفته نماند که به طور کل این پارلمان خیلی هم کارساز نبوده و در چند جلسه‌ای هم که برای بررسی آن به عنوان عضو شورای جبهه هماهنگی اصلاحات بودم، بحث‌های مختلفی در این باره مطرح شد اما من معتقدم که این موضوع از یک کارآیی و کارآمدی قابل قبولی برخوردار نخواهد بود و به نظر من به انتخابات آینده هم نخواهد رسید و باید گفت پارلمان اصلاحات بیشتر فرافکنی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها