رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443705

عضو کنگره آمریکا: آمازون از چهره کاربران عکس می گیرد

ساعت 24- عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا افشا کرد سایت فروش آنلاین 'آمازون' از چهره کاربران خود بدون رضایت و اطلاع آنها تصویر برداری می کند.

style="text-align:justify">الکساندریا اوکازیو کرتس در جلسه استماعی کمیته نظارت و اصلاحات این مجلس اظهار کرد در حال حاضر آمازون از همه افراد بدون رضایت و اطلاع آنها تصویر برداری می کند و آن را به دولت می فروشد.

وی ادامه داد: این کار مختص آمازون نیست بلکه سایت های فیس بوک، مایکرو سافت و شرکت های تکنولوژی بزرگ دیگر هم این کار را انجام می دهند.
این نماینده جوان کنگره آمریکا اضافه کرد: آیا منصفانه است که آمریکایی ها در معرض جاسوسی قرار گرفته باشند یا انبوهی از اطلاعات آنها به سرقت برده شود بدون آنکه از آن اطلاع یا رضایت داشته باشند؟
اوکازیو کرتس با بیان اینکه یکی از ابتدایی ترین نگرانی های قانون اساسی درباره تکنولوژی های چهره نگاری بدون رضایت است که ریشه آن به متمم چهاردهم قانون اساسی برمی گردد.
وی با بیان اینکه اکنون شرکت ها، آژانس ها و دولتی ها به طور اساسی می توانند داده های اندازه گیری مشخصات بدن افراد را به سرقت ببرند یا از آن استفاده کنند، گفت: این اقدام بدون رضایت افراد مسلما هتک حرمت افراد است.
نماینده دموکرات آمریکا افزود: اینجا آمریکا است و ما حق داریم که حریم خصوصی داشته باشیم.
کلیر گارویه همکار ارشد مرکز قانون دانشگاه جورج تاون هم در این نشست اظهار کرد آنچه که فیس بوک انجام می دهد با بقیه شرکت ها متمایز است. عمده اطلاعات سیستم آژانس های اجرای قانون از داده های مرکز صدور گواهینامه رانندگی یا تصاویر متهمان به دست می آید.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها