رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 444042

ترامپ: مطمئنم کیم به وعده‌های خود پایبند است

ساعت24 -برخلاف ابراز نگرانی مشاور امنیت ملی کاخ سفید از آزمایشات موشکی کره شمالی، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تاکید بر اینکه به هیچ عنوان از آزمایش اخیر موشکی کره شمالی برآشفته نشد، گفت که اطمینان دارد، کیم به وعده‌های خود پایبند است.

laquo;دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (یکشنبه)، ضمن رد نگرانی‌ها درباره آزمایش اخیر موشکی کره شمالی گفت که اطمینان دارم، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به وعده‌های خود پایبند است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ در یک پیام توییتری در واکنش به ابراز نگرانی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید از آزمایش موشکی «پیونگ‌یانگ» نوشت: «کره شمالی چند، سلاح کوچک پرتاب کرد که برخی از مردم من و دیگران را پریشان کرد اما من را نه، من اطمینان دارم که رئیس کیم به وعده‌های خودش به من پایبند است».

رئیس‌جمهور آمریکا در حال حاضر برای یک دیدار رسمی در ژاپن به سر می‌برد و قرار است با مقامات این در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله کره شمالی گفت‌وگو کند.

رویترز ادامه داد، رئیس‌جمهور آمریکا که اوایل سال جاری میلادی، دومین نشست خود با کیم را بدون نتیجه‌ رها کرد، ارزش بسیار زیادی برای روابط شخصی خود با رهبر کره شمالی قائل است.

رئیس‌جمهور آمریکا که قصد دارد مجدداً در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا نامزد شود، در پیام توییتری خود به طور تمسخر‌آمیزی به اظهارات اخیر کیم اشاره کرد که «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را فردی با بهره هوشی پایین خوانده بود.

ترامپ در پیام توییتری خود نوشت که وقتی کیم «دلقک جو بایدن را یک فردی با بهره هوشی پایین و بدتر خواند، من خندیدم. شاید یک نشانه‌ای برای من (از طرف کیم) باشد».

ترامپ اغلب برای تمسخر مخالفان خود از نام‌های مستعار برای آنها استفاده می‌کند.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده است که مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

این اولین باری نیست که یکی از مقام‌های ارشد آمریکا در خصوص برنامه موشکی و اتمی کره شمالی ابراز نگرانی می‌کند. پیش از این نیز، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که موشک‌های به تازگی آزمایش شده از سوی کره شمالی که بسیار شبیه به موشک‌های «اسکندر» ساخت روسیه هستند، می‌توانند از سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا حاضر در منطقه عبور کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها