رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 444087

حمله توئیتری ترامپ به قاضی توقیف کننده بودجه دیوار مرزی با مکزیک

ساعت24 -ترامپ قاضی توقیف کننده بودجه دیوار مرزی با مکزیک را طرفدار اوباما خواند و گفت به‌دنبال تجدیدنظر سریع است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا یک قاضی ایالتی را که بخشی از بودجه ساخت دیوار مکزیک ترامپ را بلوکه کرده بود، طرفدار و دست‌نشانده اوباما نامید.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «هایوود گیلیام» قاضی فدرال کالیفرنیا روز دو شنبه بودجه‌ای که مربوط به دو بخش کلیدی دیوار مکزیک در «نیومکزیکو» و «یوما» بود را توقیف کرد.

علت دستور توقیف این بخش از بودجه وزارت دفاع آمریکا این است که به‌طور ویژه توسط کنگره تخصیص نیافته بود.

روز شنبه ترامپ در ژاپن اعلام کرد خواستار تجدیدنظر در این زمینه می‌شود. او در حمله توئیتری به این قاضی در حساب شخصی خود نوشت: «یکی دیگر از طرفداران اوباما که به قضاوت منتسب شده، درخصوص بخشی از دیوار جنوب که در حال ساخته‌شدن است علیه ما حکم صادر کرده است. این حکمی علیه امنیت مرزی و به سود جرم‌وجنایت و موادمخدر و قاچاق انسان است. ما در حال پیگیری تجدیدنظر سریع هستیم».

گیلیام روز گذشته گفت: «موقعیتی که طی آن کنگره درخواست مقامی اجرایی را برای مقدار معینی از بودجه رد کند و با این حال آن مقام اجرایی راه دیگری برای خرج آن بودجه بدون اجازه کنگره پیدا کند» با قوانینی که از زمان برپایی این جمهوری پایه‌ریزی شده است در تناقض است.

او در گزارش خود در این زمینه نوشت: «کنترل کامل کنگره بر روی هزینه‌های دولتی، حتی زمانی که محتمل باشد این کنترل تمایل بخش اجرایی در ایجاد ابتکاراتی که برایش مهم است مختل کند، ایرادی در نظام قانون اساسی ما محسوب نمی‌شود».

در ماه فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۷)، منازعه سیاسی دولت با دموکرات‌های کنگره بر سر تأمین بودجه دیوار مکزیک به طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در طول تاریخ به مدت ۳۵ روز انجامید. در نهایت کنگره تنها با ساخت دیواری فنسی با بودجه ۱.۳۸ میلیارد دلار در برخی نواحی مرزی موافقت کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها