رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446445

لاوروف: در اروپا برخی علاقه دارند تا ایران برجام را نقض کند

ساعت24 - وزیر امور خارجه روسیه گفت: برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا علاقه مند هستند که ایران مرتکب اشتباه شده و مفاد برجام را نقض کند.

سرگئی لاوروف امروز سه شنبه با بیان این مطلب در همایش بین المللی دیدگاههای پریماکوف در مرکز تجارت جهانی (هتل مژدونارودنایا) در مسکو افزود: ایران هنوز به سطح غنی سازی اورانیوم که در برجام قید شده، نرسیده است.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه این را هم گفت که حفظ برجام تا اندازه زیادی به طرف های اروپایی بستگی دارد.

لاوروف درباره اقدامات آمریکا علیه ایران گفت: تلاش برای واداشتن جهان به عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت برای در مخمصه قرار دادن یک کشور از سوی آمریکا کاملاً آشکار شده است.

وی ادامه داد: آمریکا امروز تلاش می کند برتری ژئوپلیتیک خود را برجهان تحمیل کند و موقعیت تنها مرکز تصمیم گیری با حمایت یا موافقت متحدان خود را داشته باشد.
وی ادامه داد: آمریکا به وارد آوردن ضربه های سنگین به نظام امنیت بین المللی که پس از جنگ دوم جهانی برقرار شده است ادامه می دهد.
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: اقدامات آمریکا در عرصه کنترل تسلیحات در سطح بین المللی هرج و مرج ایجاد کرده است و به مناقشه ها در مناطق مختلف جهان دامن می زند.


سران روسیه و آمریکا بیانیه علیه بکارگیری سلاح هسته ای صادر کنند
وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روسای جمهوری روسیه و آمریکا باید بیانیه ای را در غیرقابل قبول بودن بکارگیری سلاح هسته ای صادر کنند.
وی ادامه داد: از دیدگاه سیاسی اهمیت زیادی دارد که روسیه و آمریکا جهان را آرام کنند و بیانیه ای در خصوص منع جنگ هسته ای صادر شود مبنی بر اینکه این جنک نمی تواند طرف پیروز داشته باشد از این رو غیرقابل قبول و غیرمجاز است.


آمریکا فشار بر دیگران را کنار بگذارد
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: روسیه از آمریکا می خواهد که از شیوه های فشار سیاسی، اقتصادی و نظامی بر کشورهای مخالف سیاست های خود صرف نظر کند.
به گفته لاوروف، آمریکا از شیوه های رقابت غیرمنصفانه استفاده می کند و جنگ های تجاری راه می اندازد.
وی با بیان اینکه فرآیندهای منفی ماهیت برگشت پذیر ندارند، اظهار کرد: برای برطرف کردن مشکلات باید سیاست خارجی مبتنی بر ملاحظات ایدئولوژیک را کنار گذاشت و از شیوه هایی برای بازداشتن اقتصادی، نظامی سیاسی و اطلاعات دیگران صرف نظر کرد.
وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه تحریم ها و جنگ تجاری که آمریکا به راه انداخته است، متناقض اصول سازمان تجارت جهانی است، اظهار داشت: آمریکا تلاش می کند به قیمت تامین منافع خود، نظام کنترل بر تسلیحات در جهان را از بین ببرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها