رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446513

گردوغبار های 120 روزه سیستان به پاکستان رسید

ساعت 24- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گردوغبار ناشی از طوفان امروز شمال سیستان و بلوچستان به سواحل جنوب پاکستان نفوذ کرده است.

div style="text-align:justify">

دوست محمد کلیم در گفت و گو با مهر، اظهار داشت: تحلیل و آشکار سازی تصاویر ماهواره (EUMETSAT) نشان می دهد که گردوغبار ناشی از طوفان امروز شمال سیستان و بلوچستان به سواحل جنوب پاکستان نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: گردوغبار ناشی از این طوفان، بخش‌هایی از پنج ولایت غربی و جنوبی افغانستان، چند منطقه در شمال، غرب و جنوب پاکستان و ۹ شهرستان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است.

وی افزود: گردوغبار ناشی از طوفان امروز در شمال استان سیستان و بلوچستان با پیمایش بیش از ۸۰۰ کیلومتر، به سواحل پاکستان در دریای عمان رسیده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز از ایستگاه «پسنی» در جنوب غرب پاکستان پدیده گردوغبار گسترده گزارش شده که شعاع دید افقی در این بندر را به ۲ هزار متر کاهش داده است.

کلیم تصریح کرد: صبح امروز بیشینه سرعت طوفان گردوخاک در زابل به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۸۰۰ متر کاهش داد. ساعاتی بعد گردوغبار گسترده به شهرهای زاهدان، میرجاوه، خاش، ایرانشهر، سراوان، مهرستان، راسک، نیکشهر و… نفوذ کرد و دید افقی در این مناطق را به شدت کاهش داد.

وی افزود: عصر امروز دید افقی در ایستگاه فرودگاهی زاهدان، میرجاوه، سراوان و نیکشهر به ۲۰۰۰ و در زابل و ایرانشهر به ۳۰۰۰ متر رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها