رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446586

آمریکایی ها نه اهل مذاکره هستند و نه پایبند به آن

ساعت24 -عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها هدفشان تشویق کشورهای دیگر هست تا به عنوان واسطه به ایران بروند. اما آمریکایی ها در این ادعا هم دروغ می گویند؛ آنها نه اهل مذاکره هستند و نه پایبند به آن.

سید حسین نقوی حسینی روز چهارشنبه با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: رفت و آمد دیپلمات‌ها به کشور ما دو وجه دارد؛ یک وجه نشان دهنده شکست سیاست منزوی سازی آمریکایی‌ها است و اینکه ایران همچنان در کانون توجه دیپلماسی کشورهاست. اما وجه دیگر آن به جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها با ایران بازمی گردد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تاکید کرد: این رفت و آمدها باید به پیروزی ما در جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ما به راه انداخته است، کمک کند. در واقع وجه اصلی این رفت و آمدها برای حل مشکلات اقتصادی باشد، در غیر این صورت سود دیگری برای ما نخواهد داشت.

وی افزود: نباید روی مباحثی مانند میانجی گری و واسطه گری مانور داده شود. اگر بر طبل واسطه گری برای مذاکره کوبیده شود، آمریکایی‌ها به هدف خود رسیده‌اند. چون آنها خیلی دوست دارند به جامعه جهانی نشان دهند ما خواهان مذاکره هستیم و به همین دلیل واسطه‌هایی به ایران فرستاده‌ایم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنها به زعم خود می‌خواهند با این ادعا توپ را به زمین ایران بیاندازند. اما ما نباید بگذاریم آمریکایی‌های خودشان را برای جامعه جهانی موجه نشان دهند.

نقوی حسینی با اشاره به سفر وزیر امورخارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: آمریکایی‌ها هدفشان تشویق کشورهای دیگر هست تا به عنوان واسطه به ایران بروند و این سفرها می‌تواند با این هدف باشد. اما آمریکایی‌ها در این ادعا هم واقعاً دروغ می‌گویند. آنها نه اهل مذاکره هستند و نه پایبند به آن.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان دوشنبه با سفر به ایران درباره روابط دوجانبه و برجام با وزیر امور خارجه و رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد وی در جریان این سفر در کنفرانس خبری مشترک با محمدجواد ظریف به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

امروز هم شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به عنوان اولین نخست وزیر ژاپن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر خواهد کرد.

وی در این سفر با رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری دیدار خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها