رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446648

۱۱ کشته و ۲۰ زخمی در ناآرامیهای دارفور سودان

ساعت24 -کمیته مرکزی پزشکان سودان از کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در ناآرامی‌های منطقه «دلیج» در دارفور خبر داد.

کمیته مرکزی پزشکان سودان با صدور بیانیه‌ای درباره حوادث منطقه «دلیج» در مرکز دارفور اعلام کرد که در این حوادث ۱۱ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان، شبه‌نظامیان الجنجوید را مسئول این حوادث برشمرد و تأکید کرد که آن‌ها به دستور شورای نظامی سودان به شهروندان حمله کرده و به سمت آن‌ها تیراندازی کرده‌اند.

کمیته مذکور در صفحه فیس‌بوک خود آورده است که نُه نفر از این شهروندان در اثر اصابت گلوله و ضربات چماق شبه‌نظامیان الجنجوید به قتل رسیده‌اند و علت مرگ دو نفر دیگر هنوز مشخص نیست.

موافقت معارضان سودان با استمرار مذاکرات

«محمود دریر» فرستاده اتیوپی به سودان گفت که طرف‌های سودانی با استمرار مذاکرات درباره تشکیل شورای حاکمیتی انتقالی موافقت کرده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های سودان، دریر افزود که شورای نظامی با آزادی شماری از زندانیان سیاسی به عنوان نشان دادن حسن نیت خود موافقت کرده است.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری «عبدالفتاح البرهان» قدرت را به دست گرفت.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان آغاز شد، اما بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند که سرانجام حکومت وی ۲۲ فروردین ماه با دخالت ارتش سرنگون شد.

معترضان رفته رفته خواسته‌های خود را افزایش دادند که پایان یافتن حکومت عمر البشیر و ایجاد یک حکومت دموکراتیک از خواسته‌های بعدی معترضان بود.

اکنون گروه‌های معترض سودانی خواستار کنار رفتن نظامیان و انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک شورای غیر نظامی و تشکیل یک حکومت دموکراتیک هستند و برای رسیدن به خواسته‌های خود همچنان به اعتراض و تحصن در خیابان‌ها و میدان اصلی پایتخت و مقابل وزارت دفاع ادامه می‌دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها