رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 446652

شریعتمداری:اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی از «نسلی شدن» فقر جلوگیری میکند

ساعت24 -وزیر کار عنوان کرد: لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، از نسلی شدن فقر در این قشر خاص جلوگیری می‌کند.

محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی طی نامه‌ای به محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که این لایحه از نسلی شدن فقر در این قشر خاص به جد جلوگیری می‌کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای محمد دهقان

نماینده مردم شریف چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

خوشبختانه در تاریخ 1398/2/22 لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی" بار رای قاطع شما نمایندگان محترم به تصویب رسید.

این لایحه که به همت جنابعالی و سایر نمایندگان محترم و با اکثریت کم نظیری به تصویب رسید منطبق با آموزه‌های اسلامی و از خواسته‌های به حق زنان ایرانی مزدوج با مردان خارجی بود که ضمن حل معضلات بی‌هویتی فرزندان آنان، گام مهمی در جهت برخورداری این خانواده‌ها از حقوق انسانی خویش بوده و از نسلی شدن فقر در این قشر خاص به جد جلوگیری می‌نماید به طوری که یقینا بارقه امید به زندگی و تلاش و کوشش را در دل این کودکان و مادران ایشان احیا نمود.

بر خود واجب می‌دانم که از جنابعالی که به حق و بر اساس تکالیف دینی خویش همت گمارده و در تصویب این لایحه همراهی و مساعدت فرمودید نهایت قدردانی و سپاسگزاری را می‌نمایم و امیدوارم با اجرای این قانون در سال جاری برای 50000 کودک شناسایی شده مشمول، شناسنامه صادر و شاهد هویت بخشی به این عزیزان باشیم.

به حمدالله با همکاری اعضای محترم کمیسیون قضایی و حقوقی این موضوع که در طول سا‌ل‌های گذشته به دغدغه ذهنی اینجانب تبدیل شده حل شده و ده‌ها هزار نفر از فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی به خواست خود نائل شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها