رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446679

جانسون: تعویق مجدد برگزیت به‌معنای شکست است

ساعت24- مطرح‌ترین نامزد عهده داری نخست وزیری انگلیس با تاکید بر اینکه تصمیم دارد توافق برگزیت را مجددا با بروکسل مورد مذاکره قرار دهد در عین حال تعویق مجدد تاریخ برگزیت را به مفهوم شکست دانسته و بر لزوم پایبندی به آن تاکید کرد.

جانسون
به گزارش روزنامه "تاگس شاو" آلمان، "بوریس جانسون"، وزیر امور خارجه سابق انگلیس و یکی از نامزدهای مطرح برای عهده داری ریاست حزب محافظه کار و نخست وزیری انگلیس در آغاز مبارزات انتخاباتی خود در سخنانی تاکید کرد که می خواهد توافق برگزیت صورت گرفته با بروکسل را مجددا به مذاکره بگذارد. به زعم وی یک توافق بهتر امکان پذیر است.

بوریس جانسون هم زمان اینکه یک برگزیت بدون توافق را رد کنیم غیر مسئولانه خواند. وی تاکید کرد که انگلیس باید خود را برای چنین سناریویی آماده کند تا فشارها بر شریک مذاکرات خود در بروکسل را افزایش دهد. به گفته وی این بسیار مهم است که در این راستا متعهد و قاطع باشیم.

جانسون بخصوص بر این مسئله تاکید کرد که هیچ گونه تاخیری دیگر نباید در برگزیت وجود داشته باشد. وی در این باره گفت که بعد از گذشت سه سال و دو بار تعویق تاریخ برگزیت ما باید در 31 اکتبر اتحادیه اروپا را ترک کنیم. تعویق مجدد تاریخ برگزیت به مفهوم یک شکست است.

اتحادیه اروپا چندین بار این مسئله را آشکار کرده است که هیچ گونه مذاکرات مجددی را درباره توافق برگزیت نمی پذیرد. بخصوص بروکسل بر این مسئله تاکید دارد که انگلیس در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا باید به تعهدات مالی خود در قبال این اتحادیه پایبند باشد.

جانسون همچنین در سخنرانی خود اظهار داشت که در انگلیس یک وضعیت ناامیدی و دلسردی نسبت به توانایی عرصه سیاسی در یافتن راه حلی برای مسائل حکمفرما است. هر چقدر این دوران مدت طولانی تری به درازا بکشد خطر سرایت این وضع و یک فقدان اعتماد بالاتر می رود. مردم این کشور مستحق دریافت چیزهایی بهتر از رهبرانشان هستند. حالا زمان آن رسیده که این کشور و جامعه را با هم متحد کنیم.

از میان 10 نامزد نخست وزیری انگلیس بوریس جانسون بهترین شانس برای عهده داری این سمت را دارد. تا اواخر جولای باید رئیس جدید حزب محافظه کار و نخست وزیر جدید این کشور تعیین شود.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز جمعه هفتم ژوئن (برابر با 17 خرداد) رسماً از سمت خود کناره گیری کرده و ریاست حزب محافظه کار را واگذار کرد.

می همچنان نخست وزیر انگلیس باقی خواهد ماند تا جانشین وی در یک روند دومرحله‌ای انتخاب شود.

پیش‌نویس توافقنامه پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در چندین رأی‌گیری مجلس عوام بریتانیا رأی کافی را نیاورد و او هم از درون حزب و همچنین از سوی احزاب مخالف به‌شدت در معرض انتقاد قرار داشت. وی بالاخره نتوانست زیر این فشارها تاب بیاورد و استعفای خود را اعلام کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها