رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446776

سخنان دیرهنگام الویری درباره نجفی: اگر درباره او میدانستیم شهردارش نمیکردیم

ساعت 24-الویری گفت: اگر در میان احزاب و حتی میان کارگزاران کسی در مورد موضوع آقای نجفی اطلاع داشت اعضا به نجفی رای نمی‌دادند.

مرتضی الویری
مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها صبح امروز در حاشیه برگزاری اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به حضور لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در جلسه امروز گفت: حضور او از این جهت صورت گرفت که مسئولیت هیئت حل اختلاف مرکزی هم با خانم جنیدی است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه بالاترین مرجع رسیدگی به تخلفات شوراها و نظارت بر مصوبات آن‌ها هیئت حل اختلاف است، گفت: بر همین اساس جلسات مشترکی را برای حل موضوعات جاری برگزار کردیم.

وی با اشاره به افرادی که به دلیل تخلفاتی توسط قوه قضاییه از شورا سلب عضویت شده‌اند، گفت: این وضعیت اقدام درستی نیست، چون اگر عضوی از ضوابط تخلف کند موضوع باید در هیئت حل اختلاف که مرجع رسیدگی به آن است بررسی شود و سایر تخلفات از سو.‌ی قوه قضاییه بررسی خواهد شد.

الویری با بیان این که مواردی در مورد مصوباتی که ابطال می‌شود وجود دارد، اظهار کرد: مقرر شد سازوکار مناسبی در نظر گرفته شود تا با کاهش این مصوبات از موارد ابطالی هیئت حل اختلاف کم شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور به انتخابات شورایاری‌ها ایراداتی گرفته بود، اظهار کرد: ماه گذشته برابر یکی از بندهای سال ۷۵ مصوبه‌ای را به تصویب رساندیم که در آن قانون اعلام می‌شد شورای شهر می‌تواند افرادی را برای نظارت انتخاب کند که این مصوبه برای تایید به هیئت وزیران رفته است..

وی در ادامه به ماجرای نجفی شهردار پیشین تهران پرداخت و گفت: من در اینجا خیلی صریح اعلام می‌کتم که هیچ یک از اعضا در مورد مسائل مطرح شده در مورد نجفی اطلاع نداشتند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه در پاسخ به سوالی به اینکه چرا نجفی را به عنوان شهردار انتخاب کردید، گفت: ما به آن نجفی رای دادیم که در افکار عمومی او را بهترین وزیر آموزش و پرورش می‌شناختند و ما به نجفی رای دادیم که کسی عصبانیت او را ندیده بود و وقتی در سازمان برنامه و بودجه بود بهترین کارنامه را داشت.

الویری افزود: اگر در میان احزاب و حتی میان کارگزاران کسی در مورد موضوع آقای نجفی اطلاع داشت اعضا به نجفی رای نمی‌دادند.

وی در ادامه در واکنش به کلیپی که از او در فضای مجازی منتشر شده و او نسبت به وضعیت مالی چند تن از مقامات کشوری و لشگری اظهار نظر می‌کند، گفت: این کلیپ یک بازی رسانه‌ای بوده و هدف منتشر کنندگان مخدوش کردن وحدت ما بوده، زیرا من هیچ مطلبی در مورد فرماندهان سپاه بیان نکردم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت شهری در اواخر سال ۹۶ تعداد ۱۲ تخلف از مدیران قبلی را به قوه قضاییه اعلام کرده بود، اظهار کرد: من نسبت به این موضوع انتقاد کردم که چرا نسبت به رقص چند کودک فورا اقدام کردند، ولی در مورد تخلفات مالی که گزارش آن را داده بودیم هیچ اقدامی انجام نشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها