رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447423

موگرینی خواستار خویشتنداری در غرب آسیا شد

ساعت24 -مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز بار دیگر بر خویشتنداری طرف‌ها در غرب آسیا و خلیج‌فارس به منظور جلوگیری از متشنج شدن اوضاع منطقه تاکید کرد.

laquo;فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز دوشنبه در آغاز نشست شواری خارجی اروپا در لوکزامبورگ گفت که در نشست امروز، طیف گسترده‌ای از مسایل در مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی نخست به سالگرد امضای توافق میان یونان و مقدونیه اشاره کرد و گفت که وزرای خارجه و دفاعی ۲۸ کشور در جلسه امروز حضور دارند. فعالیت‌های دفاعی بیشتری باید صورت بگیرد و در نشست امروز به این پرداخته می‌شود که اتحادیه اروپا چطور می‌تواند در شرایطی که به این اتحادیه نیاز است، نقش بیشتری در جهان داشته باشد. تحولات سودان دیگر موضوعی بود که بنابر اعلام مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در دستور کار نشست امروز قرار دارد.

موگرینی همچنین گفت که با حضور وزیر خارجه اردن علاوه بر روابط دوجانبه به تحولات منطقه غرب آسیا هم پرداخته خواهد شد. وی در پاسخ به خبرنگاری درباره تحولات منطقه و خلیج فارس هم گفت: «شما دیدید که در روزهای گذشته ما خواستار حداکثر خویشتنداری بودیم و من فکر می‌کنم این حرف «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه جهان دیگر نمی‌تواند بحران دیگری را به ویژه در چنین منطقه‌ای تحمل کند را رویکردی هوشمندانه می‌دانم و قطعا در این مورد با وزرا صحبت خواهیم کرد... و یک بار دیگر می‌گویم که نهایت خویشتنداری باید رعایت شود.»

مسئول سیاست‌خارجی اروپا همچنین با اشاره به نقش اردن در منطقه و ارتباط این کشور با اروپا هم گفت که قطعا با وزیر اردنی درباره مسایل مربوط به فلسطینیان و اسرائیل هم صحبت خواهد شد و راهکار دو دولتی باید حفظ شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها