رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447697

پمپئو: در حال فراهم کردن اطلاعات بیشتر درباره حادثه نفتکش ها هستیم

ساعت 24- وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که مقام های این کشور در حال فراهم کردن اطلاعات بیشتر درباره حادثه نفتکش ها برای ارائه به متحدان خود همچون ژاپن و آلمان هستند، گفت: نباید تنها به این دو حمله متمرکز شویم.

style="text-align:justify">‌مایک پمپئو روز سه شنبه پس از دیدار با فرماندهان سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا) در پاسخ به این پرسش که ژاپن و آلمان خواستار اطلاعات بیشتر برای تأیید نقش ایران در حادثه نفتکش‌های خلیج عمان شده‌اند، گفت: به فراهم کردن اطلاعات بیشتر درباره حملات به نفتکش‌های ادامه می‌دهیم اما نباید تنها به این دو حمله تمرکز کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سئوال که وقتی رئیس جمهوری به دنبال جنگ با ایران نیست، دلیل اعزام نیروی اضافی و همچنین نشست با سنتکام چیست، گفت: درباره همه گزینه‌هایی که در پاسخ به اقدام احتمالی ایران لازم باشد، گفت وگو می‌کنیم.

پمپئو افزود: در حال آماده شدن برای واکنش به اقدام‌های احتمالی ایران علیه نیروهای آمریکایی و منافع واشنگتن در منطقه و همچنین حرکت به سوی دستیابی به سلاح اتمی هستیم.

وی هدف دیدار خود از سنتکام را اطمینان از هماهنگی وزارت خارجه و دفاع درباره ایران دانست و مدعی شد در نهایت می‌خواهیم ایران را متقاعد کنیم که این راه، به نفع آنها نیست.

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه ایالات متحده به طور جدی می‌خواهد جلوی آنچه که او تجاوز بیشتر ایران در منطقه نامید را بگیرد، اظهار کرد: ترامپ خواستار جنگ با ایران نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها