رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447866

یورش پلیس فرانسه به کمپ مهاجران در پاریس

ساعت 24- پلیس فرانسه روز چهارشنبه یک کمپ مهاجران در شمال پاریس را جمع آوری و بیش از 200 تن از ساکنان آن را به فرمانداری منتقل کرده است.

style="text-align:justify"> پلیس فرانسه روز چهارشنبه یک کمپ مهاجران در شمال پاریس را جمع آوری و بیش از 200 تن از ساکنان آن را به فرمانداری منتقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، سخنگوی فرمانداری که حدود 230 نفر از ساکنان این کمپ به یکی از پنج مرکز پذیرش و بررسی وضعیت استان "ایل دوفرانس" منتقل شده‌اند.

این افراد که عمدتاً از کشورهای افغانستان، عراق، سومالی و سودان جنوبی هستند تا آخرین لحظه قبل از سوار شدن به اتوبوس‌ها تلاش کردند چادرها و وسائل خود را جمع کنند.

"فیلیپ کارو" نماینده انجمن غیرانتفاعی همبستگی با مهاجران در خصوص عملیات پلیس گفت: این کار مشکل را به صورت ریشه‌ای حل نمی‌کند. این یک سیکل بسته است که از ژانویه تا حالا برای سومین بار تکرار شده است.

پلیس فرانسه پیش از این در ماه آوریل نیز دست به عملیاتی مشابه در شمال پاریس زده بود که طی آن ۸۰۰ مهاجر غیرقانونی به مراکز دولتی منتقل شده بودند.

یورش پلیس فرانسه به کمپ پناهجویان در شمال پاریس در حالیست که فردا (پنجشنبه) بیستم ژوئن روز جهانی پناهجویان است.

فرانسه و انگلیس به موجب معاهده «توکه» که در سال ۲۰۰۳ بین دو کشور به امضا رسید و در سال ۲۰۰۴ میلادی اجرایی شد، در مورد کنترل مرزهای آبی خود متعهد شدند.

فرانسه به پناهجویانی که قصد داشتند خود را از مسیر این کشور به انگلیس برسانند، اجازه عبور نداد. همین امر اردوگاه های موقت مهاجران و پناهجویان در بندر کاله را به وجود آورد و هزاران آواره و مهاجر منتظر فرصتی بودند تا خود را از مسیر دریا یا تونل «مانش» و کامیون هایی که از آن می گذرند، به انگلیس برسانند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها