رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447972

پاسخ مثبت سهام آسیایی به کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو

ساعت24 -روز پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۹۸ و به دنبال اشاره فدرال‌رزرو به احتمال کاهش نرخ بهره، بازارهای سهام آسیایی رشد کردند و نرخ دلار و سود اوراق قرضه، پایین آمدند.

به گزارش رویترز، روز پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۹۸ و به دنبال اشاره فدرال‌رزرو به احتمال کاهش نرخ بهره، بازارهای سهام آسیایی رشد کردند و نرخ دلار و سود اوراق قرضه، پایین آمدند. همچنین سود اوراق قرضه آمریکا پس از چند سال، به زیر ۲ درصد سقوط کرد.

فدرال‌رزرو آمریکا چهارشنبه شب با بیان این‌که آماده است تا با ریسک‌های جهانی درحال رشد که اقتصاد را تهدید می‌کنند مقابله کند، اشاره کرد که کاهش نرخ بهره آمریکا، ممکن از از ماه جولای پیش رو آغاز شود.

امروز چندین بانک مرکزی منطقه آسیا قرار است جلسه‌های سیاست‌گذاری خود را برگزار کنند و انتظار می‌رود اکثر آنها، تسهیل فضای مالی (کاهش نرخ بهره) را در دستور کار خود قرار دهند.

روز پنج‌شنبه شاخص جهانی ام‌اس‌سی‌آی که ۴۹ بورس مهم جهان را دنبال می‌کند، ۰.۳۳ درصد رشد کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۹۲ درصد بالا آمد.

داده‌های تاجران اروپایی هم نشان می‌دهد که شاخص‌های سهام این قاره، معاملات امروز را با رشد آغاز کرده‌اند. داکس آلمان ۰.۸۴ درصد، فوتسی انگلیس ۰.۳۱ درصد و کاک فرانسه ۰.۵۸ درصد رشد کرده‌اند و در عین حال، نشانه‌هایی از اینکه مقامات چین و آمریکا، دوباره پس از یک وقفه ۶ هفته‌ای به میز مذاکره باز می‌گردند، باعث تقویت ریسک‌پذیری در بازارها شده است.

نیکی ژاپن ۰.۶۰ درصد بالا رفت و شاخص کامپوزیت شانگهای ۲.۳۸ درصد جهش کرد. هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم با جهش ۱.۰۹ درصدی روبرو شد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۵۹ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۳۱ درصد رشد کردند. در این میان سود اوراق قرضه آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از نوامبر ۲۰۱۶ تا کنون رسید و ۱.۹۷۴ درصد شد.

در بازار ارز، نرخ برابری یوآن چین با دلار ۰.۳ درصد تقویت شد و به ۶.۸۷۲۲ رسید. همچنین دلار در برابر ین ۰.۵ درصد تضعیف شد و نرخ برابری آنها به ۱۰۷.۵۵ رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها