رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448039

طرز تهیه کیک ساده با مغز کرمفیل | نحوه تهیه کیک ماست کرمفیل و کرمفیل وانیلی

کیک ساده با مغز کرمفیل یک شیرینی خوشمزه و سریع است که میتواند به عنوان یک دسر یا میان وعده لذیذ در منوی تغدیه روزانه ما جا داشته باشد در ادامه شما را با دستور پخت این شیرینی همراهی می کنیم.

کیک ماست با مغز کرمفیل
html>

مواد لازم:

ماست یک پیمانه تخم مرغ ٢ عدد
آرد دو پیمانه وانیل نوک قاشق چایخوری
شکر یک پیمانه بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
روغن یک دوم پیمانه

کرمفیل هم به مقدار لازم


طرز تهیه:

مرحله اول:

آرد را با بکینگ پودر سه بار الک می کنیم.

مرحله دوم:


شکر و تخم مرغ و وانیل را با دور تند همزن می زنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه. سپس ماست و روغن رو اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط بشه. سپس آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا مخلوط بشه.

مرحله سوم:

داخل قالب هامون را کپسول می گذاریم. دو سوم قالب را با مواد کیک پر می کنیم. کمتر ریختین بهتره.کرمفیل را تو قیف یکبار مصرف می ریزیم و سرشو کم قیچی می کنیم و یه دایره با کرمفیل روی مواد میگذاریم.


مرحله چهارم:

قالب ها را در فر ۱۸۰درجه به مدت ۴٠ دقیقه تا وقتی که روش طلایی بشه مگذاریم.دمای فر ها متفاوت هست پس حتما چک کنید .

طرز تهیه کیک ماست کرمفیل

طرز تهیه کیک ماست کرمفیل

مواد لازم:‌

ماست 1 پیمانه وانیل : 1/8 ق چ
شکر 1 پیمانه بکینگ پودر 1 ق چ
آرد 2 پیمانه نمک 1 پنس
روغن مایع 1/2 پیمانه کرمفیل با طعم دلخواه به میزان لازم
تخم مرغ 2 عدد


طرزتهیه:

مرحله اول:

فر را با دمای 180 روشن کنید.قالب دلخواه را با کره چرب و آردپاشی کنید.

مرحله دوم:

آرد و بکینگ پودر و نمک را سه بار الک کنید.ابتدا شکر و تخم مرغ و وانیل را در ظرفی با همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.سپس ماست و روغن را اضافه کنید و کمی بزنید تا مخلوط شوند و مایه کیک یکدست شود.مواد خشک الک شده را اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید.
مرحله سوم:
نیمی از مواد کیک را داخل قالب ریخته ، کرمفیل را در قیف بریزید و یک ردیف از کرمفیل در وسط مایه کیک قرار دهید، سپس نیم دیگر مواد را به آرامی روی کرمفیل ریخته و قالب را برای 40 تا 50 دقیقه داخل فر گرم شده قرار دهید و بعد از خنک شدن از قالب خارج کرده و سرو کنید.

ماست چیست و چگونه ساخته می شود؟

ماست یک محصول لبنی محبوب است که توسط تخمیر باکتری شیر ساخته شده است.

باکتری هایی که برای تولید ماست استفاده می شوند، که باعث تخمیر لاکتوز، شکر طبیعی شیر می شوند.

این فرایند، اسید لاکتیک را تولید می کند که ماده ای است که پروتئین های شیر را در بر می گیرد و ماست را طعم و بافت منحصر به فرد خود می دهد.

ماست را می توان از تمام انواع شیر تولید کرد. انواع ساخته شده از شیر خشک بدون چربی محسوب می شوند، در حالی که آنهایی که از شیر کامل ساخته می شوند، دارای چربی کامل هستند.

ماست ساده بدون رنگدانه های اضافی یک مایع سفید سفید و ضخیم است که دارای طعمی ملایم است.

متاسفانه، بیشتر مارک های تجاری حاوی مواد افزودنی مانند قند و طعم های مصنوعی هستند. این ماست برای سلامتی شما خوب نیست.

از سوی دیگر، ماست ساده و نعناع دارای مزایای سلامتی زیادی است.

خواص ماست


1. غنی از مواد مغذی مهم است

نکات مهم:

ماست شامل تقریبا هر ماده غذایی است که بدن شما نیاز دارد.ماست حاوی مقدار زیادی کلسیم، ماده معدنی ضروری برای دندان ها و استخوان های سالم است. فقط یک فنجان 49٪ از نیازهای کلسیم روزانه شما را فراهم می کند.

نکته اول:

همچنین دارای ویتامین B، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هر دو ممکن است در برابر بیماری های قلبی و برخی از نقایص ناشی از لوله های عصبی محافظت کنند.

نکته دوم:

یک فنجان نیز 38٪ نیاز روزانه شما را برای فسفر، 12٪ برای منیزیم و 18٪ برای پتاسیم فراهم می کند. این مواد معدنی برای فرآیندهای بیولوژیکی متعددی مانند تنظیم فشار خون، سوخت و ساز بدن و سلامت استخوان ضروری هستند.
نکته سوم:

یکی از مواد مغذی که ماست به طور طبیعی حاوی آن نیست، ویتامین D است اما معمولا با آن غنی می شود. ویتامین D باعث افزایش سلامت استخوان و سیستم ایمنی می شود و ممکن است خطر برخی بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد


نکته چهارم:

ماست دارای پروتئین بالا است.ماست مقدار قابل توجهی از پروتئین را با حدود 12 گرم در هر 7 اونس (200 گرم) (2) فراهم می کند.نشان داده شده است که پروتئین با افزایش هزینه های انرژی و یا تعداد کالری هایی که در طول روز رایت می کند متابولیسم را پشتیبانی می کند.دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است، زیرا تولید هورمون هایی را که به سیگنال کامل می شود افزایش می دهد. این ممکن است به طور خودکار تعداد کالری مصرفی شما را کاهش دهد که برای کنترل وزن مفید است
نکته پنجم:

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها هستند که می توانند باعث سلامت دستگاه گوارش شوند با کاهش علائم اختلالات گوارشی مانند نفخ، اسهال و یبوست.ماست پروبیوتیک، ویتامین ها و مواد معدنی را تهیه می کند که می تواند سلامت ایمنی را افزایش دهد و از بیماری های خاص جلوگیری کند.

نکته ششم:

ماست غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش کلیدی در سلامت استخوان دارند. مصرف آن به طور مرتب ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.صرف نظر از محتوای چربی آن، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون به سلامت قلب کمک می کند.

طرز تهیه کرمفیل وانیلی

طرز تهیه کرمفیل وانیلی

مواد لازم:

تخم مرغ بزرگ 1 عدد نمک 1/2 قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ بزرگ 2 عدد شیر کامل ۲ پیمانه
شکر 1/2 پیمانه عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
نشاسته ذرت ۱/۴ پیمانه کره 55 گرم

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا تخم مرغ و نشاسته و نمک را به همراه شکر در ظرفی ریخته با همزن برقی حدود 10 دقیقه هم بزنید.

مرحله دوم:

سپس شیر را در ظرفی جوشانده به آن وانیل اضافه کنید بعد از 10 دقیقه که خوب جوش خورد روی مواد بالا بریزید و مجددا هم بزنید.بعد روی حرارت گذاشته بعد چند دقیقه که جوش خورد کره را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم:

در آخر مواد را از صافی رد کنید و سپس به مدت 4 ساعت داخل یخچال بزارید تا سرد شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها