رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448585

واکنش همتی به شایعه دخالت بانک‌ها در بازار ارز: این‌که بانک‌ها از خرید و فروش ارز سود برده‌اند، اصلا صحیح نیست، دقت کنید

ساعت 24-«اخیرا بحثی در جامعه راه انداخته‌اند که بانک‌ها هزاران میلیارد سود از خرید و فروش ارز کسب کرده‌اند، اصلا اینچنین نیست. دیدم که صدا و سیما این را پخش کرد؛ خواهشم این است که دقت کنند.»

عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی
عبدالناصر همتی شنبه شب (یکم تیرماه) با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی با موضوع «آخرین تحولات مربوط به سیاست‌های پولی و ارزی»، به موضوع مطرح شده در برنامه تلویزیونی پایش (دخالت بانک‌ها در بازار ارز) اشاره کرد و گفت: اخیرا بحثی در جامعه راه انداخته‌اند که بانک‌ها هزاران میلیارد سود از خرید و فروش ارز کسب کرده‌اند، اصلا اینچنین نیست. دیدم که صدا و سیما اینها را پخش کرد؛ خواهشم این است که دقت کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص تاکید کرد: بانک‌ها دارایی‌های ارزی و بدهی‌های ارزی دارند و در واقع این دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی را باید با نرخ نیمایی ۷۵۰۰ تومان تسعیر کنند و باید صورت‌های مالی خود را اصلاح کنند. این به این معنا نیست که سود برده‌اند. این سود را اولا نمی‌توانند توزیع کنند، بعد اینکه باید به بخش اندوخته‌های شان بماند تا ما اجازه بدهیم تبدیل به افزایش سرمایه شود. اینکه مطرح کرده‌اند فلان بانک آنقدر سود برده است اصلا همچین چیزی نیست.

این ارزها را یا تسهیلات داده‌اند به عده‌ای، یا مطالبه دارند و کسی هم که مطالبه‌ای از کسی دارد جزو دارایی‌اش محاسبه می‌شود. هر زمان هم که وصول کنند با نرخ نیمایی خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها