رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448598

راهکار یک نماینده مجلس برای حل مشکل گرانی خودرو/ خودروهایی که کف کارخانه‌ها دیده میشود، احتکار است؟

ساعت 24-عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: «اگر سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان را تامین کنند، مشکل گرانی خودرو حل خواهد شد. »

خودرو
laquo;عامل اصلی گرانی خودرو، جو روانی بازار و برخی مسایل فرهنگی در زمینه رفتار عمومی جامعه در هجوم برای خرید یک کالا است. »

وی ادامه داد:«حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد که با توجه به حضور دلالان در بازار خودرو و فعالیت‌های واسطه‌گرانه در آن، زمینه افزایش قیمت خودرو را ایجاد کرده است.»

بیمقدار تصریح کرد: «عدم واردات خودرو و کاهش تولید به‌دلیل وجود مشکلات و موانع در تامین قطعات و قطع همکاری شرکای خارجی این صنعت، در کنار رشد شدید قیمت ارز زمینه افزایش قیمت خودرو در کشور را ایجاد کرده است. »

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: «خودروسازان به‌دلیل کمبود منابع مالی نمی‌توانند در موعد زمانی مقرر، مطالبات مالی قطعه‌سازان را پرداخت کنند که این موضوع موجب بروز مشکلات فراوانی در صنعت قطعه‌سازی شده است. »

وی افزود: «بانک مرکزی به وعده خود عمل نکرد؛ چراکه قرار بود ۸۵۰ میلیون دلار اعتبار به قطعه‌سازان تخصیص دهد. در حال حاضر خودروسازان تا حدی تولید را افزایش داده‌اند، اما اگر بانک مرکزی به وظایف خود عمل کند و سازمان برنامه و بودجه، بانک‌ها و وزارت اقتصاد اقدام کنند و نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان تأمین شود، مشکل گرانی خودرو حل خواهد شد. »

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص کسری قطعات و خودروهای ناقص کف کارخانه‌ها و شائبه احتکار و انبار در خودروسازی‌ها گفت: «وجود خودروهای ناقص کف کارخانه‌ها احتکار نیست. این خودروها به‌دلیل عدم تامین قطعه به‌خصوص قطعات الکترونیکی در انبار مانده‌اند و در حال پیگیری برای تامین آن هستند. »

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها