رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448903

خوابیدن با موی خیس خطرناک است

ساعت24 - خوابیدن با موی خیس در کنار مشکلات بسیار در برخی موارد عوارضی جبران ناپذیر برای شما به دنبال دارد.

موی سر
استحمام در شب و زمانی که می‌خواهید بعد از آن به رختخواب بروید می‌تواند برای سلامت موی شما ضرر داشته باشد و به همین دلیل است که اغلب پزشکان متخصص مو به بیماران توصیه می‌کنند که هیچگاه هنگام شب حمام نروند؛ در اینجا به معرفی برخی از مشکلاتی که خوابیدن با موی خیس برای شما به بار می‌آورد می‌پردازیم.

خوابیدن با موی خیس بیمارتان می‌کند

اغلب مادران ما به ما توصیه می‌کنند تا هیچگاه با موی خیس نخوابیم، زیرا خوابیدن با موی خیس سبب بروز سرماخوردگی در بدن می‌شود؛ به دلیل خیس بودن موی سر و هوای سردی که در اتاق می‌پیچد و از آنجایی که شما خواب هستید و نمی‌توانید احساس سرما و گرما را به طور درستی متوجه شوید از این رو به بیماری سرماخوردگی مبتلا می‌شوید.

عفونت‌ قارچی، یکی از عوارض خوابیدن با موی خیس

حتی اگر هنگام شب سرما نخورید ممکن است به انواع عفونت‌های قارچی دچار شوید؛ پزشکان متخصص متوجه شده‌اند که موی خیس سریعاً باکتری‌هایی که روی رختخواب شما قرار دارد را به خود جذب کرده و سبب ایجاد و بروز بیماری‌های مختلف برای شما می‌شود.

شکسته شدن موی سر منجر به سردرد می‌شود

خوابیدن با موی خیس سبب شکسته شدن ساقه‌های مو می‌شود و شکستگی مو علاوه بر آن که منجر به زشت شدن مو‌های سر می‌شود روی شقیه‌های سر هم فشار وارد می‌کند و شمارا به انواع سردردها دچار می‌کند.

توصیه مهم برای جلوگیری از مشکلات احتمالی

پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می‌کنند که حتی اگر شب هم به حمام رفتید حتماً قبل از خوابیدن مو‌های خود را خشک کرده یا از یک کلاه حوله‌ای مخصوص استفاده کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها