رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 450288

عقب‌نشینی نظامی گام به گام و پنهان امارات متحده عربی از جنگ یمن

عاقبت جنگ یمن چه خواهد شد؟

ساعت 24 - جنگ یمن اکنون به مرحله شگفت انگیزی رسیده است و به نظر می رسد اگر دگرگونی بنیادی درمعادلات این جنگ در اینده نزدیک رخ ندهد عربستان سعودی متحدان اصلی خود در عمل و در پشتیبانی سیاسی از دست بدهد. دراین صورت و در شرایطی که عربستان نتواند دراین جنگ به نتیجه دلخواه برسد منطقه خاورمیانه شاهد رویکرد تازه ای خواهد شد.

لبنان
dir="RTL">به گزارش دویچه وله امارات یکی از متحدان اصلی عربستان و یکی از بازیگران اصلی جنگ قدرت در یمن به‌شمار می‌آید و اکنون اخباری حاکی از عقب نشینی آشکار نظامی امارات از جنگ یمن منتشر شده است. عقب‌نشینی که می‌بایست به‌طور پنهانی و در خفا صورت گیرد. کاملا پنهانی و در سکوت کامل امارات ظرف هفته‌ها و ماه‌های گذشته اقدام به خروج نیروهای نظامی خود از یمن کرده است. اخبار منتشر شده حکایت از آن دارند که امارات عربی متحده همه نیروهای نظامی خود را از منطقه مارب، واقع در شرق صنعا خارج کرده است. افزون بر آن امارات حدود ۸۰ درصد نیروهای نظامی خود را از بندر حدیده نیز بیرون کشیده است.سایت خبری "اشپیگل‌آنلاین" روز پنجشنبه ۱۳ تیر (چهارم ژوئیه) با انتشار گزارشی خبر از خروج تدریجی و گام به گام نیروهای نظامی امارات از جنگ یمن داده است.در این گزارش تصریح شده که امارات برای آنکه ناخشنودی متحد خود در منطقه، عربستان سعودی را برنیانگیزد، نیروهای نظامی خود را به شکل پنهانی و در سکوت کامل خارج کرده است.مقامات امارات پس از افشای خبر خروج نیروهای نظامی این کشور از یمن ناگزیر به تایید آن شده و گفته‌اند که امارات دست به جابه‌جایی نیروهای خود در یمن زده است. گفته می‌شود که هنوز ده هزار سرباز سودانی در یمن حضور دارند. این سربازان در استخدام ارتش امارات هستند و پول خود را مستقیما از دولت این کشور دریافت می‌کنند.

علت عقب‌نشینی امارات از جنگ یمن

سایت خبری "اشپیگل‌آنلاین" علت‌های متعددی برای عقب نشینی نیروهای نظامی امارات از یمن برشمرده است. گمانه‌زنی درباره این اقدام و سیاست امارات عربی متحده که متحد عربستان در منطقه است، همچنان ادامه دارد.گفته می‌شود که تلاش‌های دیپلماتیک در استکهلم و رسیدن به قرار آتش‌بس در بندر حدیده، حضور نظامی در جنگ یمن را از موضوعیت انداخته است.از سوی دیگر گفته می‌شود که امارات در سایه افزایش تنش در منطقه و به‌ویژه تنش بین ایران و آمریکا بر آن است تا سیاست دیگری در پیش بگیرد و در راستای کاهش تنش در منطقه گام بردارد.برخی دیگر نیز گفته‌اند که با پدید آمدن شرایط "پات" در جنگ یمن و طولانی شدن این جنگ، حضور نظامی طولانی‌تر در این کشور از منظر محاسبه سود و زیان، منطقی به نظر نمی‌رسیده است و به همین دلیل نیز امارات این سیاست را در پیش گرفته است.لازم به یادآوری است که در جریان جنگ داخلی یمن از سال ۲۰۱۵ به این سو، ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور یا در اثر درگیری‌های نظامی یا در اثر ابتلا به بیماری‌های عفونی جان خود را از دست داده‌اند.سایت اشپیگل در ادامه گزارش نوشته است که خروج نیروهای نظامی امارات از جنگ یمن، عملا به زیان محمد بن سلمان، شاهزاده عربستان است و می‌تواند موقعیت نظامی آن کشور در جنگ یمن را دشوارتر سازد. از این‌رو، امارات اقدام به خروج پنهانی نیروهای خود از یمن کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها