رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 450496

نرخ طلای جهانی سقوط کرد

ساعت 24- بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی در پایان معاملات دیروز (جمعه) در مقایسه با معاملات روز قبل با ۱.۲ درصد کاهش به یک هزار و ۳۹۸ دلار و ۷۱ سنت رسید.

style="text-align:justify">به گزارش رویترز نوشت: بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی در پایان معاملات دیروز (جمعه) در مقایسه با معاملات روز قبل با ۱.۲ درصد کاهش به یک هزار و ۳۹۸ دلار و ۷۱ سنت رسید.

در پی منتشر شدن آمارهای مثبت از بهبود اوضاع بازار کار در آمریکا در ماه ژوئن (خرداد- تیر ۹۸) که سبب کاهش احتمال پایین آمدن نرخ بهره بانکی در این کشور شد، بهای جهانی طلا جمعه تا ۲ درصد ریزش کرد و اولین کاهش هفتگی خود را در مدت ۷ هفته اخیر به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا در بازارهای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه (شنبه صبح به وقت تهران) با ۱.۵ درصد کاهش به یک هزار و ۴۰۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

این گزارش نشان می دهد بهای جهانی طلا به شدت نسبت به کاهش نرخ بهره حساسیت نشان می دهد زیرا افت نرخ بهره سبب کاهش فرصت سرمایه گذاری در بازار جهانی طلا می شود.

آمارهای رسمی منتشر شده توسط دولت آمریکا حاکی است در بخش غیرکشاورزی در مدت زمان مذکور ۲۲۴ هزار فرصت شغلی جدید به وجود آمده است که این رقم بیشترین میزان در ۵ ماه گذشته بوده است.

اقتصاددانان پیش از این بر این باور بودند که فقط ۱۶۰ هزار فرصت شغلی جدید در این کشور ایجاد خواهد شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها