رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 450680

آمازون ماهواره اینترنتی به فضا میفرستد

ساعت24- جف بزوس مدیر عامل و موسس شرکت آمازون درخواست ارسال سه هزار و ۲۳۶ ماهواره اینترنتی به فضا را به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ارائه داد.

style="text-align:justify">جف بزوس مدیر عامل و موسس شرکت آمازون درخواست ارسال سه هزار و ۲۳۶ ماهواره اینترنتی به فضا را به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ارائه داد.

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، ماهواره‌های پروژه کوئیپر (Kuiper) از ارتفاع ۵۹۰ تا ۶۳۰ کیلومتری از زمین، به کاربران جهان خدمات اینترنتی ارائه خواهند داد.

در متن نامه آمازون خطاب به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا آمده است که سامانه اینترنتی کوئیپر به اپراتورهای شبکه موبایل کمک می‌کند تا سرویس‌های بی‌سیم خود را توسعه دهند. این شرکت همچنین چشم‌اندازی نویدبخش از ایجاد «سرویس‌های اتصال پهن‌باند موبایل با توان بالا برای هواپیماها، کشتی‌ها و وسایل نقلیه زمینی» در ضمن این پروژه ترسیم کرده است.

به گفته مدیرعامل آمازون پروژه مذکور برای این شرکت «چندین میلیارد دلار» هزینه دربرخواهد داشت.

آمازون در تأمین خدمات اینترنت پهن‌باند جهانی از فضا با شرکت‌هایی چون OneWeb, SpaceX در رقابت است.

«اسپیس ایکس» SpaceX که مجوز ارسال نزدیک به ۱۲ هزار ماهواره اینترنتی را به فضا دریافت کرده، ۶۰ فضاپیمای اول از صورت فلکی استارلینک خود را در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) و «وب وان» OneWeb شش فروند از ۶۴۸ ماهواره اینترنتی خود را در ماه فوریه به فضا فرستادند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها