رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451092

خصوصیات افراد درونگرای بسیار حساس و مهربان

ساعت 24-یکی از مهمترین بحث های روانشناسی ، راوانشناسی شخصیت است که نظریه های متفاوتی در باره آن بیان شده است . درون گرایی یا برون گرایی در واقع انتخاب یک شخص است که چگونه و از چه طریقی می تواند انرژی بدست آورد از ارتباط با دیگران یا با تنهایی و با خود بودن ؟

شخصیت

۱- آدم های درونگرای حساس و مهربان یا Introverted Empath قادرند خود را جای دیگران بگذارند و به خاطر ناراحتی هایی که در دیگران تشخیص می دهند احساس همدردی و دلسوزی کنند.

۲- توانایی «خود را جای دیگران قرار دادن» از نظر عاطفی یعنی اینکه این نوع درونگراها مدام با احساسات و افت خیزهای روحی سایرین روبرو می شوند. متوجه هر غم و ناگواری در دیگران بودن، معمولاً آنها را نیز شکننده و حساس می کند.

۳- این نوع درونگراهای فوق حساس حتی خبرهای ساده روزانه رسانه ها نیز اشک شان را در می آورد چه برسد به دیدن فیلم، خواندن قصه و گوش دادن به دردل ها

۴- درونگراها معمولاً ساکت و به نظر منفعل می رسند و دوست ندارند در مرکز توجه باشند و یا حتی دیده شوند ولی Introverted Empath چون سرشار از ذوق همدلی و مساعدت به دیگران هستند قدم پیش می گذارند و از نظر اجتماعی فعال هستند..

۵- درونگراهای دلرحم و دلسوز برای شان چاره ای نمی ماند جز خدمت به دیگران… آنها وقتی متوجه تلاطم احساسات دیگران می شوند طبیعتاً به سمت کم کردن درد و رنج دیگران قدم بر می دارند

۶- آنقدر در غم و احساس دیگران غرق می شوند که یادشان می رود چه بر سر خودشان می آید. درست مثل اینکه متوجه علاقه و عشق افراد دیگر به همدیگر می شوند ولی نمی بینند که یکی هم هست که آنها را عاشقانه دوست دارد.

۷- کشف و شناسایی خصلت ها و روحیه دیگران برای Introverted Empath خیلی آسان است برای همین، دیگران در برابر این درونگراهای فوق حساس، دروغ نمی گویند. خود این صادق بودن باعث می شود که این نوع درونگراها موفق به یافتن دوستی های طولانی و عمیق شوند.

۸ – درونگراهای بسیار حساس و دلسوز به خاطر همدلی که دوست دارند به خرج دهند در ساختن دنیای بهتر نقش موثری دارند. اما امکان سواستفاده از آنها زیاد است. وقتی بی سر و صدا خدمت می کنند و می خواهند دیده نشوند شانس اینکه افراد دیگر مشکلات شان را بر سر شان خراب کنند هم زیاد است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها