رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451224

سخنگوی دولت:

بیشترین نقدها به دولت تدبیر و امید شد

ساعت 24- سخنگوی دولت گفت: بیشترین نقدها در دولت تدبیر و امید بوده است. در این راستا از سمن ها می خواهیم دولت را نقد کنند اما به محدودیت ها نیز توجه داشته باشند.

style="text-align:justify">علی ربیعی سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی ریاست جمهوری عصر امروز (چهارشنبه ۱۹ تیرماه) در نشست سمن سرمایه اجتماعی و نظام تدبیر آب و انرژی با اشاره به اینکه باید گفتگوهای اجتماعی را به صورت منظم و سازمان یافته تر دنبال کرده و ادامه دهیم، گفت: نهادینه شدن چنین روندی در درون وزارتخانه‌ها اقدامی است که از هفته آینده آغاز می‌کنیم. این در حالی است که پیش بینی می‌شود در نتیجه نشست مشترک با سمن‌های محیط زیستی در وزارت نیرو به منظور برگزاری نشست‌های مشترک و افزایش سطح گفتگوهای اجتماعی در وزارتخانه‌های نفت، صمت، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات بهره می بریم.

به گفته این مقام مسئول فشار بر آب و خاک و از دست رفتن محیط زیست سالم می‌تواند آثار غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد که می‌توان از چنین روندی به عنوان مرگ خاموش یاد کرد چرا که محیط زیست با شرایط معیشتی مردم ارتباط مستقیم دارد.

ربیعی یکی از خطرناک‌ترین رخدادهای اجتماعی را بحث بی اعتمادی اعلام کرد و اظهار داشت: سمن‌ها که نهادهایی مردم نهاد هستند می‌توانند به ارتقای سطح اعتماد عمومی به عنوان سرمایه‌ای اجتماعی کمک کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یک وزارتخانه و یک نوع نگاه نمی‌تواند مشکلات زیست محیطی کشور و صیانت از آن را هموار کند، ادامه داد: اما تمام نهادها و وزارتخانه‌ها باید کمک لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی افزود: وقتی که مطرح می‌شود ۴۷۰ هزار حلقه چاه مجاز و حدود ۳۲۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور داریم که سالانه ۱۳ تا ۱۴ هزار حلقه آن مسدود می‌شود یعنی حدود ۲۰ تا ۲۲ سال زمان نیاز است تا تمامی چاه‌های غیرمجاز مسدود شوند.

ربیعی با تاکید بر اینکه شاهد بیشترین نقدها در دولت تدبیر و امید هستیم، توضیح داد: ما از هرگونه انتقاد استقبال می‌کنیم و از سمن‌ها می‌خواهیم مشکلات ساختاری دولت را هم ضمن طرح نقدهای خود مد نظر داشته باشند.

وی راه اصلی عبور از مشکلات را گفتگو دانست و توضیح داد: ارتباط ما با میانجی‌گری اجتماعی کم بوده اما اعتقاد داریم که باید این ارتباط را بیشتر کنیم.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها