رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451397

گوترش خواستار مبارزه با تروریسم در آفریقا شد

ساعت 24- آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیش گرفتن تلاش‌هایی برای ممانعت از وقوع افراط گرایی خشونت آمیز و تروریسم در آفریقا را خواستار شد.

div>

به گزارش رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در پیش گرفتن تلاش‌هایی برای ممانعت از وقوع افراط گرایی خشونت آمیز و تروریسم در آفریقا را خواستار شد.

گوترش این اظهارات را در کنفرانس منطقه‌ای مبارزه با تروریسم بیان کرد که در نایبروبی پایتخت کنیا برگزار شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت ممانعت از وقوع تروریسم به اندازه مبارزه با آن اهمیت دارد. نخستین پیشگیری پایان دادن به درگیری هاست. تسلیحات از لیبی وارد دیگر کشورها می‌شوند و این عاملی برای فعالیت‌های تروریستی در بخش‌های مختلف این قاره محسوب می‌شود.

گوترش تصریح کرد: «ما بر این باوریم که افزایش آگاهی در جامعه بین المللی وظیفه ماست و باید جامعه بین المللی را به این درک برسانیم که ممانعت از افراط گرایی خشونت آمیز در آفریقا و مبارزه موثر با تروریسم در آفریقا نه تنها به نفع شهروندان آفریقایی است، بلکه این موضوع در راستای تأمین امنیت جهانی قرار دارد.»

دبیر کل سازمان ملل گفت: «تروریست‌ها در حال حاضر به هر کشوری سفر می‌کنند. جنگجویان خارجی به هر جایی می‌روند. حفظ صلح و امنیت در آفریقا بهترین راه برای حفظ صلح و امنیت در جهان محسوب می‌شود.»

گوترش اعلام کرد: «برای توسعه آفریقا باید حمایت‌های بیشتری از سوی جامعه بین المللی صورت گیرد. ما به یک روند جهانی سازی برابر و فرصت‌هایی برای همگان نیاز داریم. ما باید از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که هیچ کسی نادیده گرفته نمی‌شود و هیچ کسی احساس تبعیض یا رها شدن نمی‌کند.»

دبیرکل سازمان ملل متحد بر لزوم ایجاد شرایط برای جوانان به منظور مشارکت کامل در جوامع خود تأکید کرد و گفت ایجاد اشتغال یک اولویت مهم محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها