رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451820

تولد نوزاد قمی با توده ۳۰کیلوگرمی

ساعت 24- یک خانم باردار قمی، نوزاد خود را همراه با توده ۳۰ کیلویی در بیمارستان فرقانی قم به دنبا آورد، تا یکی از نادرترین زایمان‌ها در جهان رقم بخورد.

style="text-align:justify"> یک خانم باردار قمی، نوزاد خود را همراه با توده ۳۰ کیلویی در بیمارستان فرقانی قم به دنبا آورد، تا یکی از نادرترین زایمان‌ها در جهان رقم بخورد.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، رقیه آهنگری، پزشک این مادر باردار گفت: از هفته دوازدهم بارداری متوجه توده‌ای در رحم مادر شدم که پس از مشورت قرار بر نگه داشتن جنین شد.

به گفته وی، وزن توده در دوران بارداری مشخص نبود، اما در زمان زایمان تیم جراحی از حجم توده داخل شکم بسیار متعجب شدند و کار جراحی را با سرعت آغاز کردند.

این خانم، نوزاد دختر خود را در شرایطی به دنیا آورد که مسئول اتاق زایمان می‌گوید وزن این توده نصف وزن مادر در زمان بارداری بود.

این مادر ۳۵ ساله روز دوشنبه به صورت اورژانسی در بیمارستانی فرقانی سزارین شد.

دکتر منیر میرزایی فوق تخصص آنکولوژی هم می‌گوید: تاکنون چنین توده‌ای را در رحم یک خانم باردار ندیده بودم و در جهان این حجم از توده رحمی همراه با نوزاد تاکنون مشاهده نشده است.

آخرین بار سال ۹۴ بود که پزشکان ایرانی یک توده ۲۰ کیلویی از رحم یک بیمار خانم (که باردار هم نبود) در مجتمع پزشکی امام خمینی تهران خارج کردند.

دکتر آهنگری می‌گوید: نوزاد مرخص شده است و مادر هم که یک دوره پر تلاطم را گذرانده شرایط جسمی مناسبی دارد.

در آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت در ۴۰ سال اخیر، میزان مرگ و میر مادران باردار در ایران بیش از ۷۵ درصد کاهش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم می گوید: استان قم در این شاخصه از میانگین کشوری هم پایین‌تر است

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها