رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 452597

ترویج نژادپرستی از سوی افسران پلیس آمریکا

ساعت 24- گروهی ۱۳ نفره از افسران پلیس ایالت فیلادلفیا در آمریکا مطالبی نژادپرستانه و خشونت طلبانه علیه اقلیت های قومی، مذهبی و نژادی در شبکه های اجتماعی منتشر کردند تا مروج نژادپرستی در این کشور باشند.

style="text-align:justify">شبکه خبری فاکس نیوز روز جمعه به نقل از «ریچارد راس» رئیس پلیس شهر فیلادلفیا گزارش داد: این افراد مطالبی را در فیس بوک منتشر کردند که حاوی مضامینی نژادپرستانه و تهاجمی است.

وی در عین حال تاکید کرد که ۱۳ افسر پلیس در وضعیت انفصال ۳۰ روزه از خدمت هستند و قرار است در نهایت اخراج شوند.

به هرحال هنوز اقدامی علیه فعالیت نژادپرستانه این افسران پلیس انجام نشده است. جامعه آمریکا به ویژه اقلیت های رنگین پوست، قومی و مذهبی در این کشور از اقدامات تبعیض آمیز و نژادپرستانه رنج می برند و از زمان روی کار امدن دولت دونالد ترامپ، موج اقدامات نژادپرستانه در آمریکا گسترده تر شده است.

اداره پلیس شهر فیلادلفیا چندی پیش ۷۲ افسر پلیس را به طور موقت اخراج کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یک گروه غیرانتفاعی نتایج بررسی دو ساله ای در مورد مطالب منتشر شده از سوی این افراد در شبکه های اجتماعی را منتشر کرد.

به گفته راس، حدود سه هزار و یکصد مطالب تخلف آمیز یا مستعد تخلف در فیسبوک شناسایی شده که در مجموع ۳۲۸ افسر پلیس در حال خدمت فیلادلفیا با آن ارتباط داشته اند. وی یادآور شد که قدمت برخی از مطالب منتشر شده به سال ۲۰۱۰ باز می گردد.

وی گفت که این مطالب به طور آشکارا خشونت علیه گروه های قومی، مذهبی، جنسیتی و نژادی را ترویج می کند.

این مطالب شامل مطالب ضد اسلامی بوده و همچنین در قالب آن آمریکایی های آفریقایی تبار، تبهکار خوانده شده و مشوقی برای اقدامات ظالمانه پلیس بوده است.

شاید بتوان دلیل این مساله را به عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مرتبط دانست، به طوری که «ژرالد هورن» استاد «دانشکده مطالعات تاریخ آمریکا و آفریقا» دانشگاه هیوستون معتقد است که رویکردهای ترامپ، نژادپرستی را در آمریکا تشدید کرده و بسیاری از مردم حیران هستند که چگونه فرد نژادپرست و ذاتاً دروغگویی چون او رئیس جمهوری شده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها