رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452609

امام جمعه موقت تهران: مردم باید اتحاد خود را حفظ کنند

ساعت 24- امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه رهبری در جامعه گفت: در شرایطی که دشمنان شرایط را سخت کرده اند مردم باید اتحاد خود را حفظ کنند.

محمد امامی کاشانی
style="text-align:justify">آیت الله «محمد امامی کاشانی» در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهارداشت: مساله رهبری یک موضوع مهم و اساسی در دین مبین اسلام است.

وی افزود: برای امور اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید به سراغ ولی فقیه و رهبری رفت و کارها را با آن تطبیق داد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم باید در جامعه به هم کمک کنند، عنوان کرد: در شرایطی که دشمنان ایران اسلامی کشور را با مشکلات اساسی روبه کرده اند باید مردم به هم کمک کنند و در کنار هم قرارگیرند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به عهد شکنی اروپایی ها در برجام گفت: اروپا تا کنون به هیچیک از تعهدات خود عمل نکرده است و رئیس جمهوری آمریکا نیز با خروج از برجام آمریکایی ها را خجالت زده کرد.
امامی کاشانی با بیان اینکه آمریکا در هیچ زمانی همانند امروز ذلیل نشده است، اظهارداشت: آمریکا، انگلیس و آل سعود به اینکه در جهان پست و فرو مایه شده اند توجهی ندارند.

وی به کاهش تعهدات ایران در برجام نیز اشاره کرد و گفت: ما ۶۰ هفته به طرف مقابل مهلت دادیم اما آنان به تعهدات خود عمل نکردند؛ این سقف باید بر روی ستونی باشد که آن ستون تعهدات شما محسوب می شود؛ جمهوری اسلامی ایران یک حرکت قانونی انجام داده است که دنیا آن را قبول دارد.
امام جمعه موقت تهران حرکت انگلیس در توقیف نفت کش ایرانی را جنایت دنیای استکبار خواند و افزود: دولت انگلیس نفت کش ایران را در جبل الطارق بر خلاق قوانین بین المللی توقیف کرده است.
امامی کاشانی عنوان کرد: توقیف محصولاتی همچون مواد مخدر جایز است اما چنین توقیف هایی تخلف است و ایران می تواند به سازمان ملل شکایت کند و حتی صاحبان کشتی نیز می توانند به دادگستری اروپا شکایت خود را ارائه دهند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته اشاره کرد و یادآور شد: رهبری انقلاب همواره بر توجه جوانان و نوجوانان و ارزش دادن به آنان در مراکز آموزشی تاکید دارند؛ باید شرایط را به شکلی فراهم کنیم که تقوا الهی در میان جوانان نهادینه شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به اهمیت پیروی از سیره ائمه اطهار تاکید کرد و گفت: انسان برای سیر به سوی خدا به سوی خداشناسی در مراتب اسماً الحسنی سیر می‌کند تا به خدا برسد و پس از آن به سمت خدمت به خلق خدا حرکت می‌کند.

آیت الله امامی کاشانی به تلاش دشمنان برای تسلط بر ملت بزرگ ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان می خواهند با ترویج فساد و بی بندوباری بر کشور تسلط پیدا کنند.

وی در پایان به شرایط نامناسب و حبس شیخ زکزاکی اشاره کرد و افزود: ایشان در حال حاضر در شرایط بسیار سختی قرار دارد و امیدواریم خداوند به وی سلامت عطا کند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها