رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452788

یک مقام روس: درباره شهروندان روسی حاضر در نفت‌کش توقیف‌شده با طرف ایرانی در ارتباطیم

ساعت 24-یک مقام سفارت روسیه در ایران مدعی شد که سه شهروند روسی در نفت‌کش انگلیسی توقیف‌شده از سوی ایران حضور دارند و دربار آن‌ها با ایران در ارتباط هستند.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیپلمات‌های روسی در ایران تاکنون نتوانسته‌اند با شهروندان روس در عرشه نفت‌کش انگلیسی توقیف‌شده از سوی ایران در تنگه هرمز تماس برقرار کنند.

یکی از نمایندگان سفارت [روسیه در ایران] گفت: سه شهروند روسی؛ دو کمک ‌مکانیک و یک تعمیرکار برق در این نفت‌کش حضور دارند. طبق گفته طرف ایرانی، در حال حاضر تمام 23 نفر اعضای کادر این نفت‌کش روی عرشه این کشتی توقیف‌شده هستند تا زمانی که روندهای مربوطه پایان یابند.

این منبع مطلع افزود: سفارت تاکنون نتوانسته است با این شهروندانمان ارتباط برقرار کند؛ اگرچه درباره این مسئله با طرف ایرانی در ارتباط هستیم.

ادعای برخی کشورها مبنی بر حضور شهروندانشان در این نفت‌کش در حالی مطرح می‌شود که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید : نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها