رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452885

لندن و واشنگتن به توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران چه واکنشی داشتند؟

ساعت 24- توقیف نفتکش انگلیس از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بازتاب گسترده ای داشته است. یک کارشناس حقوقی نیز معتقد است که ایران حق توقیف این نفتکش را داشته است.

عصر روز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

به وقت لندن

وزیر امور خارجه انگلیس بامداد شنبه گفت که لندن به شیوه‌ای محاسبه شده اما قدرتمندانه به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی پاسخ خواهد داد.به گزارش رویترز، وی همچنین طی هشداری مدعی شد که تهران بزرگترین بازنده محدود شدن آزادی کشتی‌رانی خواهد بود.

هانت اضافه کرد که با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوضاع پیش آمده گفت‌وگو کرده است. وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «به دنبال گزینه‌های نظامی نیستیم. به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای این شرایط بوده اما خیلی شفاف هستیم که این موضوع باید حل شود.»

به وقت واشنگتن
شورای امنیت ملی آمریکا جمعه شب اعلام کرد از توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران مطلع شده است و به همکاری با شریکان و متحدان خود برای مقابله با آنچه «رفتارهای مخرب ایران» خوانده شده ادامه خواهد داد.

همچنین رئیس جمهور آمریکا جمعه شب در واکنش به توقیف کشتی انگلیسی در صفحه رسمی اش در توئیتر نوشت: ما شنیدیم که یکی دو نفتکش از سوی ایران توقیف شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها