رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453334

توصیه های مدیر عامل مترو تهران به متروسواران

ساعت 24- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه که مترو در تهران پرطرفدار است و کمتر شهروندی در تهران است که از مترو استفاده نکرده باشد توصیه هایی به متروسواران ارائه کرد.

style="text-align:justify">به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، استفاده صحیح از وسایل، امکانات و تجهیزات عمومی نشان دهنده وجود فرهنگ صحیح در میان مردم یک جامعه است. تمیزی واگن‌ها، رعایت حال مسافران، توجه به علائم هشدار، رعایت قوانین و موازین حاکم در مترو همگی نشان دهنده آن است که مردم آموزش‌های لازم برای چگونگی استفاده از امکانات این صنعت را به صورت صحیح و درست دیده اند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این باره گفت: مترو یکی از وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری است که در سال‌های اخیر در ایران گسترش یافته است و بیست سالی از بهره برداری آن در پایتخت می‌گذرد.
فرنوش نوبخت، با اشاره به اینکه امروزه کمتر کسی است که در پایتخت زندگی کرده باشد اما از مترو این وسیله نقلیه پر طرفدار استفاده نکرده باشد تصریح کرد: مترو پس از راه اندازی و بهره برداری توانست حجم زیادی از مسافران را در سطح شهر جابجا کند و با این کار از میزان قابل توجهی از ترافیک درون شهری کاسته است.
وی گفت: در کنار گسترش خطوط مترو حضور فروشندگان دستفروش در قطارهای مترو یکی از معضلاتی است که باوجود تلاش مسئولان هنوز هم در قطارهای مترو به چشم می‌خورد.

به گفته نوبخت، این افراد با حضور خود و ساک‌هایی که به همراه دارند فضای زیادی را اشغال می‌کنند و به منظور فروش اجناس خود مجبورند که در راهروهای قطار دائم در تردد باشند.

وی ادامه داد: این امر باعث اشغال فضایی از قطار توسط فروشندگان می‌شود که اجازه حضور به کسانی که قصد دارند از مترو به عنوان وسیله رفت و آمد استفاده کنند، نمی‌دهد برای رفع این معضل احتیاج به همراهی مسافران داریم چرا که خرید نکردن از آنها تنها راه کار حل این معضل است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: هر قدر فرهنگ صحیح استفاده از مترو در جامعه بیشتر حاکم شود، علاوه بر افزایش کارایی و بهره‌وری از این وسیله نقلیه عمومی، موجب افزایش طول عمر این نوع وسیله عمومی خواهد شد، بنابراین زمانی که مردم اصول و قوانین حاکم بر مترو را رعایت می‌کنند اولین و بیشترین سود را به خود کرده‌اند زیرا زمانی که وسایل نقلیه عمومی طول عمر بیشتری داشته باشد مسئولان هزینه‌های موجود را صرف گسترش و بهینه سازی این گونه اماکن می‌کنند و هر روز شاهد بهتر شدن این گونه فضاها در کشور خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه جمعیت در کلان شهرها و کمبود قطارهای مترو غیر قابل انکار است، گفت: با رعایت برخی موارد و موازین می‌توان از مشکلات پیش رو در مترو کاست یکی از این موارد رعایت نکردن فاصله قانونی خط زرد روی لبه سکو هاست که متأسفانه برخی بدون توجه به تذکرات کارکنان مترو، از خط زرد سکوها عبور می‌کنند و در لبه مسیر حرکت قطار می‌ایستند.

نوبخت تاکید کرد: در این حالت ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت و یا کوچک‌ترین بی احتیاطی یا سر خوردن پای مسافر، حوادث ناگواری اتفاق بیفتد و کسی جز مسافر خاطی جوابگوی این بی احتیاطی نخواهد بود، مورد دیگر دویدن به سمت درهای نیمه بسته قطارهای مترو و جلوگیری از حرکت به موقع قطارها است که در این صورت مسافر به زعم خود می‌خواهد سریع‌تر به مقصد خود برسد غافل از آنکه این حرکت وی موجب ایجاد اختلال در حرکت قطارها و دیر رسیدن شمار زیادی از مسافران خواهد شد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که بعد از سال‌ها بهره برداری، مسافران کمتر به آن توجه می‌کنند، ایستادن جلوی درهای خروجی قطار است، برخی مسافران با این توجیه که می‌خواهند چند ایستگاه بعد پیاده شوند، جلوی درب قطار را مسدود می‌کنند و مانع ورود و خروج مسافران به داخل یا خارج قطار می‌شوند.

اولین خط مترو تهران در سال ۱۳۷۷ راه اندازی شده و در حال حاضر این ناوگان در ۷ خط و بیش از ۱۰۰ ایستگاه فعال است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها