رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456505

بن زاید دل ملک سلمان را به دست آورد: ما در یک خندق هستیم!

ساعت 24-بعد از تسلط شورای انتقالی یمن (نیروهای مورد حمایت امارات) بر عدن پادشاه عربستان و ولیعهد ابوظبی دیدار و طرف‌های یمنی‌ها در عدن را به مذاکره دعوت کردند.

خبر
در نشست بین ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در مکه که در حضور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان انجام گرفت دو طرف از گروه‌های هم‌پیمان در عدن خواستند به حمایت از منافع یمن بپردازند.

ولیعهد ابوظبی اظهار کرد، امارات و عربستان با هم در مقابله با قدرت‌هایی که امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، در یک خندق هستند.

در این دیدار دو طرف ضمن پرداختن به روابط برادرانه محکم دو کشور به بررسی اوضاع منطقه به خصوص تحولات یمن و تلاش‌ها برای حل مشکل این کشور پرداختند.

محمد بن زاید عربستان را ستون اصلی امنیت منطقه و ثبات آن و سوپاپ اطمینان و امنیت آن در رویارویی با خطرات و تهدیدات دانست و افزود، عربستان تاثیر زیادی در منطقه و جهان دارد.

ولیعهد امارات افزود، عربستان و امارات با هم با قدرت و اصرار معتقدند در یک خندق هستند و حق ملت‌هایشان برخورداری از امنیت و ثبات و پیشرفت است.

محمد بن زاید ادعا کرد، ائتلاف عربی برای بازپس‌گیری "مشروعیت" در یمن به رهبری عربستان از زمان تاسیسش در سال ۲۰۱۵ نقش تاریخی در توقف تلاش‌ها برای ربودن یمن ایفا و به منظور برخورداری ملت یمن از توسعه و پیشرفت عمل کرده است و این ائتلاف در کنار ملت یمن در جهت تحقق منافع کنونی و آتی‌شان خواهد ماند.

ولیعهد ابوظبی بر توافق دو کشور در درخواست فوری از طرف‌های یمنی برای انجام مذاکرات و در نظر گرفتن منافع کشورشان تاکید کرد و از درایت عربستان در دعوت از این گروه‌ها برای انجام مذاکره در عربستان تشکر کرد و آن را در جهت تحقق تضمین همبستگی و وحدت یمنی‌ها دانست زیرا که مذاکره تنها راه حل اختلافات داخلی یمنی‌هاست.

وی از طرف‌های درگیر یمنی خواست فرصت را غنیمت شمرده و از این دعوت کریمانه استقبال کرده و به توافقی در جهت منافع عالی یمن برسند.

ملک سلمان پیش از این دیدار با عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن دیدار و به بررسی تحولات یمن پرداخته بود.

پادشاه عربستان اقدامات شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات را که تاسیسات نظامی و امنیتی و غیرنظامی را هدف گرفته بودند، محکوم و بار دیگر بر حمایت ریاض از منصور هادی تاکید کرد.

علی بن شحنه، عضو شورای سیاسی جنبش انقلابی جنوب به المیادین گفت، دیدار ملک سلمان و ولیعهد امارات جهت حل و فصل بازی بین عربستان و امارات بود و آنچه در عدن رخ داد یک "نمایش مسخره" بود.

عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن نیز پیشتر هیچ اشاره‌ای به آمادگی نیروهایش برای خروج از مواضع‌ تحت کنترل گرفته خود نکرده بلکه تهدید کرده بود دیگر مناطق جنوب را هم بعد از آزادسازی عدن پس می‌گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها