رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 456532

نظرسنجی تازه از مردم انگلیس درباره برگزیت

ساعت 24-نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه "دیلی تلگراف" در روز دوشنبه نشان می دهد که اکثر مردم انگلیس بر این باورند که نخست وزیر جدید این کشور باید انگلیس را به هر طریق ممکن از اتحادیه اروپا خارج کند حتی اگر این موضوع مستلزم تعلیق مجلس این کشور باشد.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۴درصد شرکت کنندگان با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حتی به قیمت تعلیق مجلس و جلوگیری از عملی شدن اهداف نمایندگان مخالف «بوریس جانسون» نخست وزیر جدید، موافق هستند.

جانسون به رغم مخالفت نمایندگان مجلس این کشور برای خروج بدون توافق از برگزیت، متعهد شده است که کشورش را تا تاریخ ۳۱ اکتبر سال جاری (۹ آبان ماه) در صورت لزوم بدون دستیابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

وی اعلام کرده است که او خواستار خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا نیست، اما لازم است که برای آن نیز آماده باشد.

ماه گذشته، نزدیکان جانسون اعلام کردند که او قصد دارد برای جلوگیری از مخالفت نمایندگان مجلس با طرح دولت درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا، پارلمان را تعلیق کند که نمایندگان مجلس انگلیس نیز با اکثریت آراء به طرح جنجالی تعلیق پارلمان برای تحقق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای منفی دادند.

این درحالی است که ۴۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مخالفت کردند. این نتایج از آرای یک هزار و ۶۴۵ شرکت کننده به دست آمده است.

در همان نظرسنجی مشخص شد که حمایت از حزب محافظه کار با ۶ درصد افزایش به ۳۱ درصد رسیده است، در حالی که ۲۷ درصد اظهار داشتند که از حزب مخالف، یعنی حزب کارگر حمایت می کنند.

در پی یک همه‌پرسی در سال ۲۰۱۶ برای خروج، لندن اعلام کرد در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ رویه رسمی برای خروج را آغاز خواهد کرد، که در دیرترین حالت تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹، بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ای است که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند. بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها