رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456813

وکیل سالار آقاخانی: او ممنوع الخروج نبود

ساعت 24- وکیل تسخیری سالار آقاخانی، متهم ردیف اول بانک مرکزی که به فساد فی الارض از طریق بر هم زدن نظم اقتصادی متهم است و در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی محاکمه شده است، می گوید این متهم منعی برای خروج از کشور نداشته است.

style="text-align:justify"> پرونده مدیران بانک مرکزی ایران از جمله ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی، احمد عراقچی، معاون امور ارزی بانک مرکزی و سالار آقاخانی که گفته می شود به صورت شفاهی، مجوز داشته ارزهای بانک مرکزی را در بازار به فروش برساند و ریال حاصل از فروش ارزها را به خزانه واریز کند، در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در دست بررسی است.

هر چند اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده هنوز بررسی این پرونده به اتمام نرسیده ولی برخی خبرهای تایید نشده حاکی از صدور رای است.

با این وجود، اخبار فرار متهم ردیف یک این پرونده یعنی سالار آقاخانی از کشور به طور گسترده منتشر شد و در آن به عدم ممنوع المعامله بودن و ممنوع الخروج بودن متهم اشاره شده بود. خاوران، وکیل تسخیری سالار آقاخانی می گوید او از کشور خارج نشده است و به گفته وکیل دیگرش، این متهم مشغول همکاری با برخی نهادهای خاص است. نهادهایی که به نظر می رسد در پرونده مدیران بانک مرکزی، نام آنها چند بار به گوش رسیده و آنها می گویند متهمان با اطلاع کامل این نهادها، اقدامات خود را انجام داده اند.

نکته اینجاست «نیکو» وکیل تعیینی سالار آقاخانی چون طبق تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری مورد تایید ریاست قوه قضاییه قرار نگرفته بود از حضور در دادگاه منع شد و خاوران، وکیلی که مورد تایید رئیس قوه قضاییه قرار دارد از طریق دادگاه انتخاب شد و به صورت تسخیری از متهم دفاع کرد.

در ادامه گفتگوی ما با خاوران وکیل تسخیری سالار آقاخانی را می خوانید:

از دادگاه موکل شما سالار آقاخان چه خبر؟

من به عنوان وکیل تسخیری انتخاب شدم و دفاع کردم و در دادگاه به ما گفتند تصمیم می گیریم.

سخنگوی قوه قضاییه توضیح زیادی درباره این پرونده نداد. شما می توانید بگویید در جلسات دادگاه چه گذشت؟

حتما آقایان صلاح ندیده اند بحث زیاد باز شود. ما هم نمی توانیم چیز زیادی بگوییم.

رای به شما ابلاغ نشده است؟

خیر، بنده در تهران نیستم.

از طریق سامانه ثنا هم رای را دریافت نکردید؟

فعلا امکانات دسترسی به اینترنت را ندارم و هنوز رایی به من ابلاغ نشده است.

موکل شما در داخل کشور است یا آنطور که برخی اخبار می گوید از کشور خارج شده؟

من از خروج موکل از کشور خبر ندارم.

ولی در اخبار عنوان شده او اموال خود را فروخته و از کشور رفته است؟

نماینده دادستان در کیفرخواست گفت ایشان فراری است. در صورتی که آقای نیکو وکیل تعیینی آقای سالار آقاخانی گفت نه تنها ایشان فراری نیست بلکه با واحدها و یگانهای خاصی همکاری می کند. به من اینطور گفتند و من از قول ایشان نقل قول می کنم.

چرا موکل شما را ممنوع المعامله و ممنوع الخروج نکرده بودند؟

فکر نمی کنم موکل ممنوعیت خروج از کشور داشته باشد چون اگر قرار ممنوعیت خروج از کشور را داشت به من می گفتند. از آنجایی که به من چیزی نگفتند، فکر نمی کنم این قرار صادر شده باشد. وکیلشان که قبلا دادسرا بوده به من نگفته است. دادگاه محل صدور این قرارها نیست. هر مطلبی باشد که در ابتدای امر در دادسرا انجام می شود باید علی الاصول آنجا صادر می شد به طرف ابلاغ می کند و همینطور ممنوعیت معامله را در دادسرا به متهم و وکیلش ابلاغ می کنند.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها