رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457642

پمپئو هدف از تروریسم اقتصادی آمریکا را مردم ایران دانست

ساعت 24- وزیر خارجه آمریکا که خروج از برجام را "تصمیم خردمندانه دولت ترامپ" مطرح کرد، هدف اصلی کارزار تروریسم اقتصادی کاخ سفید را فشار بر مردم ایران برای "تغییر رفتار رژیم" برشمرد.

style="text-align:justify">مایک پمپئو که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، صبح سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری سی بی اس آمریکا در پاسخ به این سوال که یکی از مقامات ایران گفته است آمریکا باید عاقلانه رفتار کند، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: ما خردمندانه عمل کردیم که از برجام خارج شدیم که ایران را در مسیر دستیابی به سلاح اتمی قرار می داد و رئیس جمهوری ترامپ مصمم است که اجازه ندهد چنین اتفاقی بیفتد.

وزیر خارجه ترامپ ادامه داد: سیاست ما در خاورمیانه درباره ایران به این صورت است که به آنها بگوییم نمی توانید با کارزار ترور در اروپا یا تلاش های ترور در سراسر خاورمیانه مرتبط باشید و شما نمی توانید برنامه تولید سلاح اتمی را داشته باشید.

پمپئو اضافه کرد: ما تحریم های شدیدی را بر ایران وضع کردیم تا نتواند ثروتمند شود، می بینیم که این کارزار کار می کند، حزب الله و دیگر نیروهای نیابتی آنها مقادیر زیادی از پول های خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: برای مقامات ایران سخت شده است که چگونه این اندک بودجه خود را چگونه هزینه کنند در حالی دولت پیشین(آمریکا) به ایران پول نقد داد تا اقتصاد ایران رشد داشته باشد و بتوانند کارزار ترور خود را گسترش دهند که ما هرگز اجازه آن را نخواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که تحریم ها به مردم عادی آسیب می رساند، مدعی شد: "به مردم عادی آسیبی وارد نشده است بلکه به کارزار ترور و کارزار انقلابی گری آسیب رسیده است".

پمپئو که ظاهرا فراموش کرد در جمله پیشین خود چه گفته است، نشان داد هدف اصلی تروریسم اقتصادی همانگونه که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبیین کرد، مردم ایران هستند و گفت امیدوار است مردم ایران برای تغییر رفتار آنچه که "رژیم ایران" نامید، اقدام کنند چرا که از نظر او، در نهایت آنها هستند که تصمیم می گیرند.

وی درباره وجود کانال مخفی ارتباط با ایران هم اظهار کرد: نمی خواهم در این باره صحبت کنم.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها