رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 458020

ماکرون در دیدار با جانسون: از موضع خود درباره مرزهای ایرلند کوتاه نمیآییم

ساعت24-ماکرون در حالی که در کاخ الیزه میزبان نخست‌وزیر انگلیس بود، توافق با این کشور برای اجرای برگزیت را منوط به حفظ شروط مربوط به مرزهای ایرلند شمالی دانست.

laquo;امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس گفت شروط مربوط به مرزهای ایرلند باید در توافق‌نامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قید شود.

به نوشته روزنامه «گاردین»،‌ ماکرون که پنجشنبه شب در کاخ «الیزه» میزبان جانسون بود، شروط «ترتیبات پشتیبان» درخصوص مرزهای ایرلند را «غیرقابل اجتناب» عنوان کرد.

ماکرون با تأکید بر سخنان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، گفت اتحادیه اروپا خواستار «شفافیت» در پیشنهادات لندن است که باید ظرف یک‌ ماه آینده به بروکسل ارائه شود. همچنین زمان در حال گذر است و یافتن راه‌حل در دقیقه آخر امری غیرممکن است.

ماکرون افزود: «اگر بین هر دو طرف حسن‌نیت وجود داشته باشد، باید در کنار یکدیگر بتوانیم ظرف ۳۰ روز به چیزی مدبرانه‌ دست یابیم. ما باید از این ماه بهترین بهره را ببریم».

رئیس‌جمهور فرانسه گفت، هرگونه پیشنهاد جدید درخصوص مسئله مرز‌های ایرلند شمالی باید در چارچوب توافق خروج قبلی که مورد تأیید اتحادیه اروپا قرار گرفته است باشد.

مرکل نیز روز سه‌شنبه تأکید کرد ضرب‌الأجل ۳۰ روزه‌ای به انگلیس نمی‌دهد اما هشدار داد زمان کوتاهی برای به نتیجه رساندن توافق باقی مانده است.

بوریس جانسون تأکید دارد کشورش باید تا ۳۱ اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج شود. اما دولت او و «ترزا می» نخست وزیر قبلی انگلیس، در تصویب توافق با بروکسل برای نحوه اجرای برگزیت ناکام بوده‌اند.

در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق، این کشور با بحران‌های گسترده سیاسی و اقتصادی مواجه خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها