رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 458180

طلا باز هم گران شد / ادامه روند افزایش قیمت جهانی

ساعت 24-قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی ۲۸.۹۰ دلار افزایش یافت و این فلز گران‌بها ۱۵۲۶.۹۶ دلار در هر اونس فروخته شد.

طلا
از آنجایی‌که سرمایه گذاران سخنرانی جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو را تمایل به سیاست‌های پولی ملایم معنا کردند و همچنین آخرین اظهارات ترامپ تنش‌های تجاری با چین را بدتر کرد، قیمت طلا در معاملات روز جمعه ۲ درصد افزایش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۲۸.۹۰ دلار افزایش ۱۵۲۶.۹۶ دلار فروخته شد و قیمت به بالاترین رقم از ۱۳ آگوست رسید. قیمت طلا در آن تاریخ تا ۱۵۳۴.۳۱ دلار یعنی بالاترین رقم ۶ سال گذشته رسیده بود.

باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار گفت: «حقیقت این است که پاول گفت فدرال رزرو اقدامی مناسب برای حفظ توسعه اقتصادی انجام خواهد داد که کاملا برای طلا افزایشی بود. دو ابزار اولیه سیاست‌های انقباضی و کاهش نرخ بهره است که هر دو سبب می‌شود طلا افزایش یابد.»

پاول گفت: «اقتصاد آمریکا در جایگاه مطلوب است و فدرال رزرو اقدام مناسبی انجام خواهد داد تا توسعه اقتصادی کنونی را در مسیر خود نگاه دارد.» با این حال، وی فهرستی از ریسک‌های اقتصادی و ژئوپلتیکی که فدرال رزرو رصد می‌کند، ارائه داد و خاطرنشان کرد که با جنگ تجاری ارتباط دارد.

طلا نزدیک به ۸ درصد در ماه جاری و حدود ۱۹ درصد از ابتدای سال افزایش قیمت داشته و چهارمین هفته افزایشی را ثبت کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها