رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 458189

کشمیریها بدون توجه به مقررات حکومت‌نظامی تظاهرات کردند

ساعت 24- مردم شهر سرینگر ایالت کشمیر هند بدون توجه به مقررات حکومت نظامی و دیگر محدودیت‌ها، تظاهرات برگزار کردند.

style="text-align:justify">صدها نفر در ایالت کشمیر هند با به چالش کشیدن مقررات حکومت نظامی و دیگر محدودیت‌ها، در شهر سرینگر به برگزاری تظاهرات علیه هند و شرایط ویژه‌ای که علیه این منطقه اعمال شده پرداختند.

بر اساس گزارش رسانه‌های کشمیری، در این تظاهرات که روز گذشته در منطقه سورا برگزار شد حدود 1000 نفر مشارکت داشتند.

نیروهای هندی برای متفرق کردن تظاهرات اقدام به شلیک گلوله و گاز اشک‌آور کرده که پس از این اقدام، درگیری شدیدی میان تظاهرات کنندگان و نیروهای نظامی هند روی داد.

در پی این درگیری و اقدامات خشونت بار نیروهای هندی، چندین نفر از تظاهرات کنندگان مجروح شدند و بر اساس گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی دست کم چشمان یکی از تظاهرات کنندگان خونریزی کرده و گردن یکی دیگر نیز با آسیب دیدگی مواجه شد.

بعد از گذشت 20 روز از حکومت نظامی در کشمیر همچنان سرویس مخابرات و اینترنت در این سرزمین قطع است و به خبرنگاران اجازه ورود به مناطق حساس داده نمی‌شود.

چهاردهم مرداد ماه بود که دولت هند در اقدامی کم‌سابقه و تنش‌زا، بند 370 قانون اساسی این کشور را که مربوط به وضعیت ویژه و خودمختاری ایالت جامو و کشمیر بود، لغو کرد. «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند مدعی است که خودمختاری کشمیر فقط باعث رواج فساد و رابطه‌سالاری شده بود اما قصد دارد این منطقه را دوباره به «شکوه پیشین» خود بازگرداند.

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان اما با رد ادعاهای مقامات هندی، ضمن هشدار درباره طرح هند برای پاکسازی نژادی مسلمانان از منطقه جامو و کشمیر، گفت دولت دهلی‌نو به دنبال مداخله نظامی در بخش پاکستانی کشمیر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها