رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 458775

با جاذبه های گردشگری و دیدنی کیش بیشتر آشنا شوید

رپورتاژ تبلیغی / کیش یکی از سرسبزترین جزایر خلیج فارس می باشد که در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین های جزیره جنگل کاری شده است. بیشتر جاهای دیدنی جزیره کیش شگفت انگیز است که طبیعت درطی سالهای طولانی آن را بوجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است.

از جاهای گردشگری کیش سواحل ماسه‌ای، اسکله تفریحی، جاده کرانه، پیست دوچرخه سواری، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، روستای باغو، ورزشهای دریایی کیش، درخت لور، گذر هنرمندان، نخلستان باغ بهشت، پارک دلفین، بوستان آهوان، پایاب کیش، مجموعه آوای خلیج فارس، مجموعه آکواریوم، آب انبار مجموعه ورزشی المپیک با انواع زمین های ورزشی فوتبال، تنیس، استخر، والیبال، بسکتبال، شطرنج، اسکواش، بیلیارد، بولینگ مریم و ده‌ها مکان دیدنی دیگر می توان یاد کرد. در ادامه مواردی از این جاذبه های گردشگری کیش توضیح داده می شود.

جزیره کیش جزیره ای ۹۰ کیلومتری در خلیج فارس که بسیاری از گردشگران ایرانی هرساله خود را به آن می رسانند در روزگاران قدیم نیز به عنوان یک منطقه تجاری بین چین، ایران و اروپا بوده است.

کیش جزیره‌ ای از توابع بخش کیش شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته این جزیره را به نام «قیس» می‌ خواندند. شکل این جزیره بیضوی مانند است و در ۱۲ کیلومتری ساحل شیبکوه واقع شده ‌است. این جزیره یک میلیون نفر گردشگر را سالانه به خود جذب می ‌کند. جزیره کیش از شمال به سرزمین پیوسته ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود.
ارتفاع بلندترین منقطه این جزیره حدود ۳۵ متر از سطح دریا می ‌باشد. همچنین جزیرهٔ کیش فاقد رودخانه دائمی بوده و تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی دارد. نزدیکترین بندر ایران به جزیرهٔ کیش، بندر چارک می‌ باشد که با این جزیره ۱۸ کیلومتر فاصله دارد.
ساحلی نقره ای، آفتابی درخشان، آسمانی آبی، آبهایی نیلگون، هوایی پاک و آرامشی بی نظیر، جزیره کیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است.

در مورد تور کیش در لینک زیر بیشتر بخوانید:

https://safarbato.co/%DA%A9%DB%8C%D8%B4

کیش یکی از سرسبزترین جزایر خلیج فارس می باشد که در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین های جزیره جنگل کاری شده است. بیشتر جاهای دیدنی جزیره کیش شگفت انگیز است که طبیعت درطی سالهای طولانی آن را بوجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است.

کشتی یونانی

یکی از زیباترین مناظری که می توانید هنگام غروب خورشید در کیش ببینید ، صحنه خداحافظی خورشید در پس کشتی به گل نشسته یونانی است. کشتی یونانی که در سال ۱۹۹۶ در جنوب غربی ساحل این جزیره لنگر انداخته است هنوز پابرجا مانده و یکی از جاذبه های تفریحی و جاهای دیدنی کیش به شمار می آید، این کشتی ساخت کشور بریتانیا است و هر چه تلاش برای نجات آن بعد از لنگر انداختن صورت گرفت نتیجه نداشته و در آب های خلیج فارس و نزدیکی سواحل جزیره کیش ماندگار شده است.

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها ( دلفیناریوم)

بسیاری از افرادی که به کیش سفر میکنند اصلی ترین برنامه خود را بازدید از باغ پرندگان و دلفیناریوم می گذارند. مخصوصا اگر شما با فرزندتان به این سفر آمده اید تجربه بسیار جذابی برایش می تواند باشد. این مجموعه به اسم پارک دلفین‌ها شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است. با وارد شدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید. در این باغ از نزدیک حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف را خواهید دید. وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنیشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود.

در قسمت دیگر این پارک از آکواریوم آب‌شور دیدن می‌کنید که در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

مسیر دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه سواری کیش در تور کیش یکی از طولانی ترین و خوش منظره ترین مسیرهای دوچرخه سواری کشورمان است. در سرتاسر این مسیر 75 کیلومتری، هیچ ماشینی جلوی راه تان نخواهد بود و می توانید با خیال راحت هرجا که دلتان خواست ترمز کنید و از آب های نیلگون خلیج فارس عکس های هنری بگیرید.

نیازی هم نیست که حتما خودتان دوچرخه داشته باشید! به راحتی می توانید از ایستگاه های مخصوصی که در نقاط مختلف جزیره تعبیه شده اند، دوچرخه کرایه کنید. سه چرخه، دوچرخه دونفره و اسکوتر نیز برای کرایه وجود دارند که میتوانید ساعتی یا روزانه کرایه شان کنید.

شهر زیر زمینی کاریز

ایرانیان قدیم برای مقابله با بحران آب قنات حفر میکردند. قنات به چاهی عمودی میگویند که در سطحی شیب دار حفر میشود. کاریز یکی از جاهای دیدنی کیش نیز نمونه ای از قنات‌های قدیمی است که 2500 سال قدمت دارد. میتوانید در این تونل های زیرزمینی قدم بزنید و چگونگی سیستم قنات را از نزدیک ببینید.

طول این تونل ها به بیش از 8 کیلومتر میرسد و به همین‌خاطر وقتی در اینجا قدم میزنید، انگار در شهری زیرزمینی هستید. در این سازه باستانی برای جذب گردشگر غرفه های صنایع دستی و یک چایخانه سنتی نیز برپا شده است.

مرکز غواصی کیش

این مرکز از سال ۱۳۷۰ فعالیتش را شروع کرده و این روزها با فراهم‌کردن امکان غواصی و تفریحات آبی اوقات خوشی را برای مسافران جزیره کیش ساخته است.

اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید می‌توانید در این مرکز دوره غواصی تفریحی را در آب‌های خلیج‌فارس تجربه‌ کنید. خوبی غواصی تفریحی این است که لازم نیست شنا و غواصی بلد باشید، با گذراندن دوره تئوری ۱۵ دقیقه‌ای آماده خواهید بود که به زیر آب بروید. این مجموعه تورهای مختلف غواصی برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها در مناطق مختلفی برگزار می‌کند. تفریحات مرکز غواصی به این‌ها محدود نمی‌شود و تفریحات آبی متنوعی دارد:

شاتل و بنانا در کیش: اگر از قایق‌سواری آرام و دست‌جمعی خوشتان می‌آید بناناسواری را انتخاب کنید. بنانا قایق بادی‌ای شبیه به موز است که ظرفیتی بین ۴ تا ۶ نفر دارد. اما اگر می‌خواهید کمی هیجان چاشنی قایق‌سواری‌تان بکنید، شاتل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شاتل قایق بادی‌ای است که نسبت به بنانا ابعاد کوچکتر و سرعت بیشتری دارد و می‌تواند روی آب جهش کند. هر شاتل می‌تواند ۲ تا ۳ نفر را حمل کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها