رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460425

واکنش یک اصلاح طلب به پیشنهاد چند میلیون دلاری آمریکا به ناخدای کشتی آدریان دریا /حمایت بادامچیان از کاهش تعهدات برجامی

ساعت 24- دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب متبوعش از گام سوم دولت در کاهش تعهدات برجامی حمایت می‌کند و این اقدام را در ادامه پایبندی ایران به تعهداتش در برجام می داند.

بادامچیان
اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب، گفت: حزب مؤتلفه اسلامی از گام سوم دولت در کاهش تعهدات برجامی حمایت می‌کند و این اقدام را در ادامه پایبندی ایران به تعهداتش در برجام براساس بند ۳۴ و ماده ۲۶ برجام می‌داند زیرا با عدم اجرای تعهدات برجام توسط اروپا و خروج آمریکا از آن، این حق ایران است که حقوق حقه خود در دانش هسته ای صلح آمیز خویش را حفظ کند. ملت و احزاب دیگر نیز در این اقدام، پشتیبان دولت هستند.

بخش هایی از اظهارات بادامچیان به شرح زیر است:

*(درباره پیشنهادهای مکرون): رئیس‌جمهور فرانسه باید همراه سایر دولت‌های اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل کند نه اینکه با پیشنهادهای جزیی، امتیازخواهی هم داشته باشد. مکرون باید از آمریکا و ترامپ مطالبه‌گری کند تا به تعهداتی که در مذاکرات ۱+۵ دارد عمل نماید، اظهار داشت: از نظر ما مکرون باید منافع فرانسه را مدیریت کند نه اینکه در تبعیت از بازی های سیاسی ترامپ، منافع ملت فرانسه را زیر پای منافع ترامپ بگذارد.

* بازار ۴۰۰ میلیارد دلاری اوراسیا و کشورهای بزرگی چون هند و چین و روسیه با بیش از سه میلیارد جمعیت، زمینه مناسبی برای جایگزینی اروپا و غرب هستند و اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ملت و سرمایه های عظیم داخلی برای رفع مشکلات اقتصادی کاملاً کافی است و تنها تغییر سیاست‌های دولت، عزم و اراده جدی لازم دارد.

*( با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر): بزرگترین دغدغه مردم، حجاب و عفاف است. خوشبختانه هفته گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسخه جامع حجاب و عفاف که در پنج فصل تهیه شده، بحث و بررسی شد و به تصویب رسیده است. ۳۴ نهاد کشور مسئولیت های کلیدی برای اجرای این سند پیدا کرده اند. آنها در برابر مردم، مسئول هستند و باید در مورد وضعیت ناهنجار حجاب در جامعه پاسخگو باشند.

* تلاش‌های قوه قضائیه برای برخورد با فساد را ستودنی است، برخورد دستگاه قضا با فساد، موجی از امیدواری را در مردم پدید آورده است. از ریاست قوه قضائیه می خواهم علاوه بر مجرمان و مفسدان، آنها که زمینه ساز این اختلاس ها و فسادها هستند را نیز تحت پیگرد قضایی قرار دهند تا ریشه فسادهای مالی و تخلفات، خشکیده شود.

*( با اشاره به جلسه سران قوا): دولت در همراهی با قوه قضائیه، کمک کند تا عوامل پشت پرده فسادها دستگیر و به مجازات برسند.

* صهیونیست‌ها هنوز در نگرانی و هراس از عملیات انتقامی حزب الله هستند. در چنین شرایطی نباید برخی از جمله آقای سعد حریری سخنانی بگویند که موجب آسایش خاطر اسرائیل و ضد استقلال لبنان گردد و زمینه را برای تجاوزات آینده رژیم اشغالگر قدس مساعد سازد. ملت لبنان ارزش و عظمت دفاع جانانه مقاومت حزب الله را به خوبی می شناسد و از آن حمایت می‌کند.

کمالی: پیشنهاد چند میلیون دلاری آمریکا به ناخدای کشتی آدریان دریا ناشی از سیاست های قلدرمابانه است

همچنین باشگاه خبرنگاران نوشت:

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار درباره اقدامات دولت در ایجاد اشتغال‌های کوچک زودبازده گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها قبل و بعد از انقلاب به دلیل اینکه سیاست اقتصادی رقابتی براساس مزیت‌ها و تخصص ملی نیست، شکست خورده است.

وی با بیان اینکه اینگونه سیاست‌ها ما را به جایی نمی‌رساند، ادامه داد: این مربوط به یک دولت و زمان خاص نیست؛ اگر همه منابع دنیا را در یک سیستم اقتصادی غلط هزینه کنند نتیجه نخواهند گرفت.

کمالی درباره پیشنهاد چند میلیون دلاری آمریکا به ناخدای کشتی آدریان دریا یادآور شد: سیاست‌های آمریکا در سطح بین‌الملل قلدرمابانه است و امروز ترامپ این سیاست را به نمایش گذاشته است و به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات آمریکایی‌ها در سطح بین‌الملل قابل انتظار است و آنها می‌خواهند نهایت فشار را به کار گیرند تا اروپایی‌ها به تبعیت از آمریکا در مخالفت با ایران گام بردارند.

کمالی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد کشورمان را به لحاظ فنی و تخصصی تضعیف کند تا ما تسلیم آنها شویم و شرایط آنها را بپذیریم و از استکبار توقعی غیر از این نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها