رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460577

وزیراطلاعات: بعضی می خواهند با تهمت و افترا از نظام دفاع کنند/مردم کوفه هم برای رضای خدا به جنگ امام حسین امدند

ساعت 24-حجت الاسلام سید محمود علوی در مراسم عزاداری شب عاشورا در حرم مطهر امام خمینی با بیان اینکه اگر اسلام در خطر باشد نمی توانیم بی تفاوت باشیم، گفت: کسی که نزدیک تر به پیامبر(ص) باشد بار دفاع از اسلام بر دوش او سنگین تر است. لذا امام حسین(ع) می فرماید همه باید دین خدا را نصرت کنند و من در خط مقدم نصرت دین خدا قرار دارم.

محمود علوی وزیر اطلاعات.jpg
وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه باید از اسلام دفاع کرد، افزود: امام راحل زمانی که برای اسلام احساس خطر کردند سکوت را جایز ندیدند. گاهی خطر متوجه اصل اسلام است و دشمن به دنبال این است که نامی از اسلام نباشد. گاهی خطر به این شکل است که احکام اسلام را تحریف و وارونه می کنند. آن وقت اسم اسلام باقی می ماند اما در مقام عمل از اسلام چیزی باقی نمی ماند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با قیام خود اسلام را از خطر نابودی نجات داد، تصریح کرد: نقاب زشتی که بر چهره اسلام گرفته بودند به وسیله امام حسین(ع) کنار گذاشته شد و قیام ایشان سفینه نجاتی شد که اسلام را از امواج اموی نجات داد. در زمان یزید موجودیت اسلام به بازی گرفته و ابزاری برای کسب قدرت شد و برای اهداف سیاسی راحت از احکام اسلام عبور کردند. امام حسین(ع) این را فاتحه اسلام می دانست و لذا فرمود در برابر چنین وضعیتی باید واکنش نشان دهیم

علوی با بیان اینکه امام حسین(ع) شرایط را شرایط دفاع از دین تشخیص داد، افزود: اسلام نردبانی برای رسیدن به حکومت نیست. لذا در حکومت اسلامی باید اسلام پیاده شود و نباید در حکومت اسلامی معصیت باشد. برای حفظ حکومت اسلامی هم نباید مرتکب خلاف شرع شد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) برای حفظ اسلام به مسلخ عشق رفت، افزود: در مکتب سیدالشهدا(ع) همه چیز بر اساس شرع است و این برای ما سرمشق است. ما در دفاع از انقلاب و ادامه راه امام راحل و در پرتو رهنمودهای شرع مقدس اسلام توسط مقام معظم رهبری باید این رویه را دنبال کنیم. اساس شرع مقدس اسلام است. چون انقلاب و جمهوری اسلامی برای حفظ و اجرای اسلام است. لذا اگر بخواهیم نظام را حفظ کنیم، که اوجب واجبات است، باید در چهار چوب احکام شرع باشد.

وی تأکید کرد: اگر با خلاف شرع بخواهیم جمهوری اسلامی را حفظ کنیم، نقض غرض است. چون جمهوری اسلامی برای شرع است و نمی شود با خلاف شرع آن را حفظ کرد. لذا هر حرکت سیاسی ما باید دین پایه و شرع پایه باشد؛ وگرنه خدای ناکرده به جای اینکه در مسیر یک سیاست الهی حرکت کنیم، یک سیاست غیر الهی و دنیای می شود. اگر سیاست ما دنیا پایه شد ضرر می کنیم و خسارت می بینیم؛ به جای اینکه اسلام را احیا کنیم، به اسلام آسیب می رسانیم.

وی با تأکید بر اینکه دین ما باید اساس سیاست ما باشد، افزود: سیاست و دنیای ما باید از دین ما تبعیت کند؛ در غیر این صورت ضرر می کنیم. حضرت علی(ع) می فرماید اگر دین را ابزار اهداف دنیایی قرار دهی، هم دین و هم دنیایت آسیب می بیند و اگر نظام حکومتی را تابع دین قرار دادی، هم دین و هم دنیا را به دست می آوری. بنابر این در پرتو درس های عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) باید سیاست ما از دیانت تبعیت کند.

وزیر اطلاعات گفت: اگر ما در مقام دفاع از نظام و انقلاب از راه معصیت عمل کنیم نتیجه نمی گیریم و مثل مردم کوفه می شویم. خیلی از مردم کوفه برای رضای خدا به جنگ امام حسین(ع) آمدند و با ریختن خون امام حسین(ع) سعی می کردند خودشان را به خدا نزدیک کنند. مگر هر چیزی را انسان مورد رضای خدا تشخیص داد واقعا همان می شود؟! گاهی انسان احساس می کند برای رضای خدا می تواند گناهی را انجام دهد. حرام خدا حلال نمی شود. باید دین را اساس قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید چهار چوب شرع را رعایت کنیم، ادامه داد: گاهی آدم نمی داند دارد مرتکب معصیت می شود و خیال می کند دارد کار درستی انجام می دهد؛ این خسارت محض است. باید مواظب باشیم به چنین وضعیتی دچار نشویم. تهمت و افترا بزنیم و خیال کنیم از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کنیم؛ این مصداق «اخسرین اعمال» است. با آبروی افراد بازی کنیم و خیال کنیم از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کنیم؛ این مصداق اخسرین اعمال است، گرچه نام افشاگری بر آن بگذاریم. مگر خود افشاگری حرام نیست؟ مگر رسول اکرم(ص) نفرمودند، «افشای سرّ برادرت خیانت است؟»

علوی گفت: اگر در دفاع از نظام فحش به این و آن بدهیم و با نیش زبان آسیب برسانیم، مصداق اخسرین اعمال است. گاهی بعضی رفتارهایی می کنیم که آدم تعجب می کند اینها چه ربطی به مکتب امام حسین(ع) دارد؟ اینها چه ربطی به نظام دارد؟ چه ربطی به جمهوری اسلامی دارد؟ دفاع از جمهوری اسلامی باید در چهارچوب شرع مقدس اسلام باشد. مقام معظم رهبری کرارا فرموده اند که از کوچکترین حرکت خلاف شرع دفاع نمی کنند و آن را نمی پذیرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها