رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460596

رسانه‌ها نیاز به آزادی عمل دارند/ ۵ لایحه جدید فضای مجازی در حال تدوین است

ساعت 24-‌وزیر ارتباطات و فناوری گفت: رسانه‌ها نیاز به آزادی عمل دارند اما در چارچوب‌های سنتی با آن ها برخورد می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی در گفت‌وگویی، درباره ۵ لایحه جدید فضای مجازی و اینکه این لایحه چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت: لایحه جدید فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است و باید گفت بحث رسیدگی به فضای مجازی کاملا جدی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: چارچوب‌های قانونی مورد نیاز برای فضای مجازی در قالب ۵ لایحه تدوین شده است که یک لایحه آن در دولت مطرح است و ۴ لایحه دیگر در مرحله مقدماتی است که با مجلس به اشتراک گذاشته‌ایم و کمیسیون فرهنگی در حال رسیدگی است تا به جمع بندی برسد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا قرار است در فضای مجازی محتوا محدود و مرزبندی شود ، گفت: در حال حاضر بحث چارچوب‌هاست، امروز تجارت، حمل و نقل و بسیاری از کسب و کارها به فضای مجازی آمده‌اند و نیاز به مقررات جدید دارند.

آذری جهرمی افزود: برخی از مقررات باید حذف شود. حقوق افراد در فضای مجازی و مسائل این چنینی نیاز به چارچوب دارد که در کشور ما وجود ندارد،فقدان همین امر کسب و کارها را دچار مشکل می‌کند. به طور مثال رسانه‌ها نیاز به آزادی عمل دارند که با چارچوب‌های سنتی با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در حدود مسائل حقوقی و زیر ساختی ۵ لایحه با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و قوه قضائیه آماده کرده‌ایم که لایحه حقوق افراد و حریم خصوصی را به مجلس فرستاده‌ایم که آماده طرح در دولت است و ۴ لایحه دیگر در دست بررسی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها