رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460720

فرح‌بخش: تعداد مخاطبان سینما افزایش یافته/ کاش اداره سینما را به سینماگران بسپارند

ساعت 24-محمدحسین فرح‌بخش با اشاره به بالارفتن میزان فروش فیلم‌های سینمایی و تاکید بر بیشتر نشدن قیمت بلیت‌ها این اتفاق را نشاندهنده بالا رفتن میزان مخاطبان دانست.

خبر
محمدحسین فرح‌بخش، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو یی، اظهار داشت: با وجود اینکه قیمت بلیت در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و فقط در چند پردیس مجهز و معدود شاهد افزایش قیمت بودیم میزان فروش سینماهایمان نسبت به سال گذشته بیشتر شده و این به معنی این است که تعداد مخاطبان نیز بیشتر شده‌اند.

فرح‌بخش خاطرنشان کرد: سرچشمه فروش آثار سینمایی میزان تماشاچی است و این مهم با بالا رفتن کیفیت آثار سینمایی ممکن است. شورای پروانه ساخت باید در صدور مجوزهایش دقت بیشتری به کار ببرد و فیلم‌هایی که می‌توانند آثار پرفروشی باشند باید شرایط ساخت‌شان آسان‌تر باشد و برای صدور پروانه ساخت و پروانه نمایش این فیلم‌ها باید مسیر راحت‌تری طی شود.

وی افزود: فیلم‌های خوب تعداد تماشاگران سینما را افزایش می‌دهند. نباید فراموش کنیم که با توجه به ارزش افزوده قیمت بلیت سینما در کشور بسیار کم است. من معتقدم بلیت سینما در ایران قیمت بسیار کمی دارد و قطعاً باید این رقم در آینده بیشتر شود. در کشور ما اگر قرار است به مردم کمکی شود، بهتر است در بخش نیازهای اولیه این کمک‌ها صورت گیرد و مردم را در مخارج اصلی‌شان باید کمک کرد نه در رفتن به سینما. افرادی که در کشور ما به سینما می‌روند مربوط به قشر خاصی می‌شوند و اگر از اقشار ضعیف می‌خواهند به سینما بروند نیز این امکان سه‌شنبه و روزهای دیگر در سینماهای ارزان‌تر فراهم است.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: متأسفانه در 4 ماه اول سال جاری سیاست‌های غلطی برای اکران فیلم‌ها در نظر گرفته شد که این سیاست‌های غلط اکران همزمان چند فیلم سینمایی پرفروش را به همراه داشت و این اتفاق منجر به فروش کمتر این فیلم‌ها شد در حالی که هر فیلم می‌توانست در زمانی دیگر به رقم بیشتری از فروش دست یابد اما خوشبختانه در شورای صنفی نمایش دیگر این برنامه‌ریزی غلط کنار گذاشته شده و شورای صنفی از این به بعد اجازه نخواهد داد که چند فیلم که می‌توانند پرفروش باشند به صورت همزمان اکران شوند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایکس لارج» اظهار داشت: برای بهتر شدن وضعیت فروش فیلم‌ها تنها یک راه می‌تواند کارساز باشد و آن صدور راحت‌تر مجوز ساخت و نمایش برای فیلم‌های پرفروش است. متأسفانه سخت‌گیری‌های بی‌دلیلی شاهد هستیم که به فیلم‌ها برچسب‌های زیادی زده می‌شود و برچسب ابتذال و ساده‌پسندی به راحتی به برخی فیلم‌ها زده می‌شود که همه این برچسب‌ها ناشی از نگاه‌های شخصی است.

فرح‌بخش در ادامه گفت: چنین برچسب‌هایی که قطعاً نمی‌توان آن‌ها را در بسیاری مواقع درست دانست نشأت گرفته از نگاه و سلیقه شخصی است و هیچ ربطی به مسائل مذهبی ندارد. قطعاً من نیز به عنوان یک کارگردان و تهیه‌کننده مخالف صدور مجوز برای فیلم‌های خلاف دین و مذهب هستم اما مشکل اصلی در این است که به هر فیلمی برچسب ابتذال و سطحی‌نگری می‌زنند. امروز که مردم به راحتی با موبایل‌هایشان با سراسر دنیا در یک لحظه ارتباط برقرار می‌کنند چنین نگاه‌هایی نمی‌تواند کارساز باشد و متأسفانه برخی تنها کاسه داغ‌تر از آش هستند که به هر مسأله‌ای برچسب ضد دین و مبتذل و ... می‌زنند.

وی در پایان اظهار داشت: کاش مسئولان اجازه دهند که سینماگران خودشان سینما را اداره کنند. قطعاً در این شرایط سینما وضعیت بهتری پیدا می‌کند و سینماگران قطعاً با مسائل و موضوعات سینما آشناتر بوده و تصمیمات بهتری برای آن خواهند گرفت.

منبع : برنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها